tisdag 11 november 2014

Juldryck

När jag för ett tag sedan köpte den röda stolen på loppis "slank" det också med en flaska med trähållare
Jag tror jag kom in i något sorts "julflöde" när jag hittade den röda stolen för det landade också 15 st gammaldags julgransljushållare i min kundkorg
Nu var inte de här hållarna varken så gamla eller patinerade som jag vill ha dem, men de kommer att bli fina i granen som ska få pryda butiken till jul.

Kul att flaskan har sin etikett kvar
.....och flaskan ser så mycket mer ut med trähållaren
Även om de säkert inte varit ett par från början, hållaren och flaskan, så passar de ihop.

När julen är över kan jag byta ut julflaskan mot en brun flaska som står tom och övergiven i vår jordkällare och så kan den få bilda en liten grupp tillsammans med två lite större flaskor med hållare som står i mina gömmor och väntar på att hitta precis den där rätta platsen i vårt hus :-)


1 kommentar:

  1. Vilket flyt du hade, mycket julstämning med Julbrygd och det andra. Dessutom okalt producerat i Norberg och Storvreta!
    Visst är det roligt med gamla saker när de tillför en sådan charm.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera