tisdag 5 augusti 2014

Sommarmage

Lille taxen är magsjuk och ser lite moloken ut
Ser ut att tänka 'Vaddådå? Hur pigg ser du själv ut när magen vänder ut och in på sig?!'

Lite moloken är han säkert också för att han idag måste vara med matte istället för att få följa med sin älskade husse. Han är verkligen husses hund, men efter att igår ha kräkts ner husses nya tjänstebil fick jag den äran att få min bil nerkräkts idag!

Nädå....han är faktiskt piggare idag än igår och efter att matte fixat så supergoda små portioner av kokt ris och kokt lax (och maten faktiskt också fått stanna kvar i magen) så blir han nog snart sitt vanliga glada jag
....men tills dess kan han alltid kura ihop sig i sin lilla bur och få vara ifred för omvärlden. Skönt när man är trött och inte mår så bra
'Så varför ska du envisas med att fota då? Jag är ju inte helt till min fördel när pälsen står på ända och det rumlar i magen!'

Nu är han med mig i butiken och glad är jag för att jag slapp kräks i bilen :-)
Han ligger och sover på mattan precis innanför dörren
Om inte husse hämtar honom snart kommer han säkert att smöra in sig ordentligt hos kunderna. Kanske det finns någon vänlig själ som vill ta en liten charmig magsjuk tax härifrån. Det är ju sååååå tråkigt att vara i butiken. Finns inte ett endaste dugg att göra......annat än att vänta på nästa lilla portion av ris och lax.....och sooooova.


1 kommentar:

  1. Vilken liten goding och den blicken säger allt, hoppas han mår helt bra idag. Lax med ris blev nog bra för magen!
    För många år sedan kände jag en sådan söt tax, hans namn var Skräppen! Husse kallade honom ibland för SkräppenWolf
    Tack och lov har rymlingen, hunden i byn, inte varit här på två dagar! Trafiken har varit vår största oro, fanken så fort de kör genom byn.
    Visst hade jag lagt ut den bilden på blocket! De som köpte tegelpannorna är väldigt kunniga och intresserade när det gäller byggnadsvård. Kul att pannorna blir annat än ljushållare!
    Här duggar det lite idag efter en natt med massor av kornblixtar. Luften känns lättare och energin börjar sakta återvända.

    Önskar dig fina dagar!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera