onsdag 20 augusti 2014

Skyltar

När vi köpte vårt lilla röda hus fanns det ganska mycket kvarlämnade saker som jag med spänning gick igenom i både hus, uthus och matkällare. Sånt älskar jag, att botanisera bland gamla saker!

Jag har hittat flera fina skyltar. Funderar på att sätta upp den här i vårt lilla toalett utrymme.....vad tror ni om det?
Hahahaha....kan vara lite tvetydig :-)
Himla smutsig är den efter att ha legat i årtionden i vedboden, men det går ju lätt att åtgärda.

Gamla registreringsskyltar är fina, speciellt de här motorcykelregistreringarna
....men jag tycker om de här skyltarna också som säkert har tillhört de gamla SAAB:arna som mannen i huset ägde för många år sedan
Den här huserar tillsammans med en stor vit krans i vårt sovrumsfönster
Vet inte vad det är som tilltalar mig med de här gamla skyltarna, tycker bara om dem precis som de är.
Den här gula tror jag att jag bara ska ställa bland sakerna i växthuset. Växthuset som för övrigt nu står fastgjutet med lagda plattor invändigt. Glasen ska sättas dit när betongen har härdat, sen är det äntligen klart och jag ska visa er hela bildkavalkaden!

5 kommentarer:

  1. Hahaha, den på toan gör succé:) Gillar skyltar jag med, spanar alltid efter det överallt. Kul skyltar du har hittat!
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husets förra ägarinna skulle nog höja på båda ögonbrynen om hon såg att de här skyltarna har fått plats i inredningen :-) Hennes make jobbade som vaktmästare på ett stort vårdhem som fanns i Strömsholm när vi flyttade hit och den rödvita och gula skylten har han nog tagit reda på därifrån.
      Önskar dig en fin torsdag!
      Birgitta

      Radera
  2. Vilken fin samling med skyltar du har! Och jag håller med Skorpan att den första skulle göra succé på toan. Så roligt det var ändå när man kunde se från vilket län bilarna kom.
    Ja det får nog bli ett gråpäronträd, jag tror inte det går med något mer ädelt här. Men det kommer att dröja innan jag behöver vara rädd att få något päron i huvudet!
    Ja min katt "jamlar på" nästan hela tiden, hon letar och saknar också Leodin....idag hämtade jag en liten låda med askan och ska strö den på de finaste ställen Leodin tyckte om att vara på.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  3. Hej! Instämmer med att det är fina skyltar. En själv samlaf på just el-relaterade. Dom två "vid byte av säkring" och "bakspänning" gapar stora hål i samlingen av den tillverkaren. Så tänker vara så fräck och fråga om du vill sälja eller byta.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tobias! Roligt att du samlar på just såna här el relaterade skyltar :-) Jag gillar våra skyltar och för mig är de ett minne från vårt hus förra ägare så jag är inte beredd att skiljas från dem just nu.....men om du vill lämna din mailadress kan jag alltid kontakta dig om jag en dag skulle ångra mig. Min mailadress är bi59jo@gmail.com om du vill ta kontakt den vägen hellre än att lämna din adress här.
      Lycka till med din samling!
      Birgitta

      Radera