onsdag 18 juni 2014

Midsommar


Kikar in en snabbis för att önska er alla en härligt fin midsommar!
Jag ska ha min butik öppen i morgon, sedan stänger jag fyra dagar och får lite minisemester.
Härligt :-)

Om midsommarafton visar sig från sin mest soliga sida kanske vi tar en tur till Strömsholms slott och hoppar lite "små grodorna" runt midsommarstången, annars är vi hemma och myser.
 På midsommardagen samlar vi familjen och firar min födelsedag. Jag kommer inte att stå vid spisen alls för som ICA kund har jag fått den äran att ta emot en gåvocheck på en smörgåstårta från vår närbutik och en valfri butiksbakad tårta från vår närmaste stormarknad. Perfekt! En får tacke!
Sen kompletterar vi det bara med lite kallskuret och min goda potatissallad.

Min dag är egentligen på söndag, men då firar maken och jag på tu man hand.
Får se vad vi hittar på ;-)
Önskar mig fint midsommarväder och hoppas att ni får det också!

KRAM!
Birgitta




6 kommentarer:

  1. Ha en bra midsommar och en trevlig födelsedag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Helena! Det känns som om hela helgen kommer att bli precis så där kravlös som jag vill att den ska vara. Jag får ju som sagt hämta god mat på ICA både i Hallsta och i Västerås och resten var vi och handlade igår kväll så nu ska jag bara njuta av dagarna som kommer :-)
      Solskenskramar till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Blir alltid så glad över dina kommentarer och fnissar när du känner igen det vardagliga med gruset, travar med bräder osv. Jag gillar inte alls singel, det är vasst, rasslar när man går, skottkärrans hjul sjunker ner och hundens godis som jag råkar tappa försvinner. Att sedan vara singel själv gör inte saken bättre!
    Skönt att du får lite semester med både födelsedag och midsommar. Undrar om du fyller jämt eftersom till och med ICA uppvaktar dig?!

    Grattis och en skön Midsommar önskar jag dig min fina vän!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska jag göra något jag inte brukar göra, svara på Cias kommentar bara för att jag vet att många som kikar in här tycker det är kul att läsa även kommentarerna.
      Jag har nämligen fått ett påpekande att det verkar lite snorkigt att bara svara på vissa kommentarer, och inte på alla, som jag får.
      När jag startade min blogg svarade jag på alla kommentarer här, men upptäckte snart att det inom blogspot var vanligast att man svarade andra bloggares kommentarer på DERAS blogg. Därför gör jag så när det gäller kommentarer som kommer från andra bloggare inom blogspot, som Cia med bloggen G.a Affären.
      Jag är jätteglad för alla som vill lämna en liten hälsning här och jag försöker alltid att svara på något sätt!
      Så nu vet ni det.....och så kan jag tala om att jag fyller 55 år, inte jämnt, bara sådär mittemellan :-)
      Stor kram till dig Cia och till alla er andra som läser det här!
      Birgitta

      Radera
  3. Stort grattis till dig och en härlig midsommar! Och fortsätt att fylla åren med liv - mycket roligare än att fylla livet med år:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Skorpan, det är stor skillnad på att fylla åren med liv och inte livet med år! Ibland känner jag det så där extra tydligt när dagarna bara flyger iväg utan att jag riktigt hinner fånga dem på det optimala sätt som jag vill. Det handlar inte enbart om att fylla dagarna med utförda sysslor utan också om att hitta ett lugn, att emellanåt bara kunna sätta mig ner och reflektera över dagen, över livet och allt det för med sig.
      TACK för grattis hälsning och hoppas att också du får en riktigt fin midsommar!
      Kram
      Birgitta

      Radera