tisdag 20 maj 2014

Blomblad

Det är så enormt vackert ute just nu med allt som blommar!!....och med sol och varma vindar blir den här årstiden den absolut bästa på hela året!

Jag har ägnat åtskilliga timmar i helgen åt att växelvis sitta på huk, krypa på knäna och bocka mig ner för att minska antalet maskrosor som lyst knallgula i vår gräsmatta och i grusgångarna.
Jag uppskattar uppenbart inte allt som blommar, eller, jag vill i alla fall inte ha maskrosor i tusental just där :-)

Medan jag samlade högar av uppgrävda solgula maskrosor rasade det ner fullt av blomblad runt omkring mig på gräsmattan
Det är vårt enorma gråpäronträd som sprider sin blomsterfägring och hela tiden hör man ett dovt surrande av pollinerande insekter i trädkronan
Jag kommer nog att försöka undvika att gå under det här trädet i augusti när alla päron ska ner.
Gråpäron är ju inte så stora, men när de ramlar ner från den här höjden dunsar det verkligen i backen när de landar.
Att få håret fullt av mjuka vita blomblad är en sak, att få gråpäron i skallen är något helt annat  :-)




1 kommentar:

  1. Men oj vilket enormt päronträd och säkert var du söt med alla små blommor i håret. Till hösten kanske du får skaffa en hjälm.
    Här frodas maskrosor och gräset. Jag hann bara köra en liten sväng med gräsklipparen innan jag körde in i en liten stubbe. Den var tvungen att repareras och jag fick hämta den först i onsdags. Men väl hemma startade den inte!
    Suck, jag slapp klippa men vilket elände att karl´n inte hade testat den. Skönt att det gått några dagar så att den värsta ilskan gått över till måndag, då dyker jag och klipparen upp på verkstan igen.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera