tisdag 22 april 2014

Blått!

Vilken underbar påskhelg jag har haft med sol, värme, god mat och kära möten!
Jag har verkligen kopplat av och bara gjort sådant jag velat göra som att röja i huset, vara ute i trädgården, omväxlande åka iväg och träffa nära och kära och däremellan bara landat i lugnet hemma.

Jag som saknat alla vackra lökväxter vi hade vid vårt förra hus ser nu hur det fullkomligen ploppar upp knallblåa pärlhyacinter överallt i vår nuvarande trädgård!
De kommer i stora tuvor i både rabatter och grusgångar och de är sååå enormt vackra!
En liten minipåsklilja tittar fram i trädgårdslandet och det finns vårlök, vit och blåsippor och några tulpaner. Så såg jag också att de spräckliga kungsängsliljorna börjar slå ut!
För mig är det något exotiskt över dem. De är som gracila, sällsynta små orkidéer och speciellt glad är jag över att det förutom den här röd/lila sorten också finns en vit som än så länge bara har en hårt knuten knopp att visa upp.

Helgdagarna avslutades med att vi samlade hela vår fina familj i solen vid vårt lilla röda hus och vi påmindes om att det den 21/4 var precis 30 år sedan maken och jag förlovade oss. Då var det påskafton, nu var det annandag påsk.
Nästa år firar vi 30 årig bröllopsdag och även om jag ser att vi blivit äldre och barnen blivit vuxna känns det ändå svårt att fatta hur åren har kunnat gå så fort!


3 kommentarer:

  1. Grattis till 30-årsdagen! Vilka troligt fina foton du tar, ljuvliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Helena, både för gratulationer och beröm! Det värmer ett amatörfotografs hjärta att veta att bilderna glädjer någon :-)
      Ha en härlig helg!
      Birgitta

      Radera
  2. Grattis till era år tillsammans! Jag har hela tiden haft en känsla att ni trivs och fungerar bra ihop, det är lycka det efter så många år.
    Så roligt att det kommer upp överraskningar i den nya trädgården och kungsängslilja väcker vördnad. Så fina bilder!
    Vet du, vi var i dina trakter, till Åsby! Min vännina har en nyopererad fot så hon var mer än nöjd efter ett par timmar. Sedan blev det lite inköp av ostar och andra delikatesser innan vi åkte hemåt. Nästa gång ska jag kolla upp om du har butiken öppen för det vore roligt att besöka dig och den!

    Varm kram
    Cia

    SvaraRadera