tisdag 25 mars 2014

Påsk i butiken!

Jag har dukat fram påskens saker i min lilla Butik Vitt och Brett och det kommer nya leveranser varje vecka som ska packas upp, prismärkas och hitta sin plats i butiken. Det är riktigt skojsigt :-)

Den här tuppen tycker jag är så fin! Gjord helt i plåt och precis så resligt stolt som en tupp ska vara
Jag tillverkar mycket saker själv. Det är min skaparglädje som är grunden till butiken och mycket material hämtar jag från vår Dalagård som är en riktigt guldgruva av gamla saker som ger mig inspiration.
Det här fjäderägget sitter i en rostig spiralfjäder som suttit i en stor madrassstomme som legat ute under årtionden på vår gård. Lite hängbjörk i botten, sisal och några fjädrar bildar ett litet rede till ägget
Ovanför bordet hänger en stor ormhasselkvist med hängande fjäderägg som inspiration. Man behöver ju inte ha ett traditionellt björkris :-)
"Vårkänsla" står det på en skylt som sitter i den lilla kransen med vaktelägg. En "Fågel Fluff" sitter på en ormhasselkvist i kransen och allt är placerat på ett gammalt Gustavsbergs fat med ett stort blockljus i mitten
Ännu en variant på ägg i en rostig spiralfjäder. Här är ägget gjort av krossade äggskal
Till sist lite blomsterfägring som jag alltid har i någon form i butiken. Nu är det vackra vita pärlhyacinter placerade i en vit kruka med tillhörande fat. De får stå ute på det lilla bordet gjort av ett symaskinsunderrede i gjutjärn och signalera vårkänsla :-)
Önskar er alla riktigt fina vårdagar och TACK för att ni tittar in här!
Stor kram till er!
Birgitta

1 kommentar:

  1. Du är finurlig du, härlig användning av de gamla spiralerna!
    Kram
    Cia

    SvaraRadera