tisdag 4 mars 2014

Hängbjörk

Det börjar bli dags att plocka långa kvistar av hängbjörk och tillverka kransar, fågelbon och annat roligt av.
Förra året frågade jag vår granne om jag fick ta lite kvistar från hennes stora hängbjörk.
I år behöver jag inte fråga för nu är det vi som äger tomten som de stora grenarna hänger över :-)

Kransar är roligt att göra. Är bara de första varven runda och fina kan man linda på tills den är så mullig och bullig som man önskar
 Om man vill kan man också sno ihop bollar att hänga från kransstommen. Lite svårt kan det vara att få dem runda, men använder man späda kvistar går det lättare
Sen är det alltid fint att sätta en skylt i kransen, eller dekorera den på annat sätt. Jag har en enkel träskylt i min som önskar alla välkomna hem till oss
För den här kransen hänger i vår hall, i vårt lilla röda hus
....och den har bollar som dinglar i naturella snören. Det ger lite extra karaktär åt kransen tycker jag
Tror att jag ska köpa med mig en sådan här fin fågel från min lilla butik.
Den skulle kunna sitta på den översta hängbjörksbollen....eller på kanten på kransens insida.
Ja!....det skulle bli fint :-)




1 kommentar:

  1. Jättefin björkkrans! söt liten fågel, den blir fin i kransen
    Kram Marie J

    SvaraRadera