lördag 29 mars 2014

Fina vaktelägg

Underbara vårdagar! Underbara vårtecken!

Varje vår tillverkar jag små fågelbon av hängbjörkskvistar
.....och fyller dem med sisal, mossa, fjädrar och små söta vaktelägg
Den här årstiden betyder så mycket för mig. Min inspiration och lust vaknar till liv igen och allt känns så mycket lättare än under vinterns mörka och kyliga dagar då jag ibland måste sparka på mig själv för att få någonting gjort överhuvudtaget.
Jag är som en björn som helst vill gå i ide under vintern. Vill kura ihop mig i mitt varma bo och inte stiga upp förrän vårsolen kittlar mig i näsan, som den gör nu!

I natt vrider vi klockorna till sommartid och maken och jag ska kura till ljusens sken under Earth hour.
Vi har det så himla bra. Kan vara nyttigt att påminna mig själv om det så jag inte börjar se allt som en självklarhet!

KRAM till er alla!
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar