fredag 28 februari 2014

Skyltning pågår

Sista dagen i februari!!! Det gillar jag trots att det är riktigt gråmulet och regntungt ute idag.
Ändå...fåglarna kvittrar, snön är borta, vårlökarna börjar titta fram och det blir ljusare för var dag som går!

Samtidigt som vi bygger kök och letar efter precis de rätta detaljerna till det sorterar jag bland alla saker som legat (och fortfarande ligger) i flyttlådor.
Jag har inte så mycket planering när jag ställer fram saker, de får hamna där det finns en bra plats, men det är bara favorit sakerna som får komma fram, som den här skylten
Den kommer från vår Dalagård och om jag inte har helt fel så har den en gång suttit på en gammal mc.....och vet ni....jag hittade en precis likadan, men med ett annat nummer förstås, i vårt uthus hemma så nu har jag två!

Den här står lite käckt på svaj på pottskåpet i hallen, lutad mot en gammal trälåda
När julens hyacinter åkte ut fick mina orkidéer ta plats i den där trälådan tillsammans med den lilla enen som klarat sig över julen och det är inte alla som kan se att orkidéerna bara är "fuskisar" för de är riktigt välgjorda.

Det finns flera metallskyltar i uthuset som jag helt klart ska använda så fort jag hittar ställen de passar på. Det är roligt att blanda in lite rå industrikänsla i allt det lantligt gamla.

Önskar er alla riktigt mycket fredagsmyyyyys :-)
KRAM
Birgitta


1 kommentar:

  1. Att blanda lite olika stilar och saker är roligt, det blir mer spännande så. Och din skylt är så fin med sin lite ovanliga form!
    Jaha, då kanske jag skulle kunna ha orkidéer...min bukett med tulpaner som jag visade för en tid sedan är fejk! Den köpte jag när jag skulle vara borta en vecka för att ställa på köksbordet och lura eventuella inbrottstjuvar. Kanske är jag väl naiv.

    Önskar dig en fin helg!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera