fredag 3 januari 2014

VÄLKOMMEN 2014!

Hoppas att ni, precis som vi, har haft en fin ledighet.
Vi varvade gemenskap med lite hemmafix, god mat, promenader och lugna stunder framför den nya tv:n som var en julklapp till oss själva. Det har varit så skönt....men nu är det nytt år och nya möjligheter som väntar!

Snart kommer vi att veta lite bättre vart vi har våra kökssaker.....inte en dag för tidigt om du frågar mig :-)
Tidigare har allt varit packat i lådor som stått staplade på hög, eller varit inproppade i den vita skänken, eller i det stora skåpet i vardagsrummet så vi fått plocka ut halva (ibland nästan hela) innehållet i nämnda skåp och lådor innan vi hittat det vi letat efter. Kul?....inte ett dugg! 
Alla specerier har legat i korgar på golvet och det har ju inte spelat så stor roll eftersom vi ändå inte haft något att laga mat på, eller i, förrän dagen innan julafton.

Men nu ni, har vi förutom diskbänk, diskmaskin, ugn och häll, fått upp överskåp ovanför diskbänken så jag kunde plocka in alla de tallrikar, muggar och glas som vi använder till vardags. YEEAAAH! :-)
Det fattas fortfarande belysning i de där små vitrinskåpen och bänkbelysning under skåpen. Vi tänkte välja konceptet från det stora varuhuset som köksinredningen kommer från, men vår vana trogen så började vi vela om det verkligen skulle bli bra och det är ju bra att vela INNAN vi har köpt något som man (läs jag :-)) kommer att reta sig på för att det inte blev som planerat!

Nu kan vi laga vilken mat vi vill igen....och vi har börjat vänja oss vid att porslinet finns i skåpen här och inte någon annanstans 
Beslagen till diskmaskinsluckan som tidigare beräknades komma in i lager i januari kommer nu inte förrän 12:e februari ....om de ens kommer då. Tur att det inte handlar om något mer nödvändigt!

Kakel har vi tittat ut, men ännu inte köpt. Innan vi börjar med sådant "finlir" ska vi ha ordning här
Så här såg det ut dagarna innan julafton.....verkligen oorganiserat kaos :-)
Vi hann röja och få någorlunda fint till julafton, men sedan rök både pynt och bänkskiva. Så här såg det ut på nyårsdagen
....då maken rev ut det gamla skafferiet
Här ska det upp ett hörnbänkskåp och ett dito överskåp och så måste vi åka och köpa de sista stommarna och luckorna så vi kan bygga klart den här delen också. Håll tummarna för att de delar vi behöver finns i lager för nu vill jag gärna få ett fungerande kök hela vägen!



2 kommentarer:

  1. Gott nytt år!
    Jag sitter vid datorn och uppdaterar mig lite efter alla helger. Oj vad ni hunnit med sen jag kikade in senast.
    Va duktiga ni är, å va fint det blir. Skönt också att se att ni fick lite ordning till jul. Jag gillade verkligen ditt inlägg
    med den fina julstjärnan som lyser och signalerar lugn och frid. Det blir ju faktiskt jul, hur det än ser ut runt ikring.
    Huvudsaken att man mår ok och har sin familj. (Och lite julmat kanske)
    Här hos oss har det mest slappats, men imorgon börjar alvaret igen!
    Må gott! Kram Marie J

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Marie för de positiva orden!
      Vi känner oss inte alltid så duktiga, men vi utgör ett ganska bra team min make och jag där jag planerar, vi handlar in saker tillsammans och hjälps åt att få allt på plats. Inredningen växer fram sakta men säkert och roligast är det när vi kan jobba med ett leende på läpparna istället för att ha en irriterad rynka i pannan :-)
      Ha det så gott mitt upp i "allvaret" :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera