tisdag 7 januari 2014

Ett äpple

Känner ni igen den här loggan?
Efter mycket noggrant övervägande bestämde vi oss för att pensionera vår gamla laptop och investera i en ny Mac Book Air

Eftersom vi nu går över från PC till Mac innebär det att vi måste lära oss ett helt nytt system och det tog emot att, mitt upp i allt annat som behöver göras, också sätta sig ner och försöka lära sig det.
Jag är värdelös när det kommer till att lära mig ny teknik. Har helt enkelt inte tålamod med sånt! Ni skulle ha hört mina svordomar när jag skulle lära mig hantera vår första dator på -90 talet :-)
Visst visste jag att datorn hade sitt eget sätt att fungera på, men jag blev såååå sur när det strulade utan att jag orkade engagera mig i hur jag skulle göra för att det inte skulle strula!

Nu har jag varit jättetrött på vår gamla dator som varit segare än segast. Man fick vara glad om den orkade tugga sig ut på nätet över huvudtaget och eftersom vi bara använder dator som ett arbetsverktyg har vi sneglat på Mac, men dragit oss för kostnaden!

Vår äldste son brukar säga "Buy quality - Cry ones. Buy crap - Cry always".
Nu blundade vi när tusenlapparna försvann från bankkontot och ler när vi kommer ut på nätet utan ett enda krångel :-)

Jag har ännu inte haft ro att försöka göra ett blogginlägg från den där silvriga saken så det är bra att jag har en dator som jag klarar av att hantera på jobbet (och lite tid mellan kunderna), men tids nog ska jag väl lära mig det också. Jag är ju inte helt obildbar, bara lite kort i tålamodet ibland :-)

Påpekar att det här INTE är ett reklaminlägg. Något sådant har inte jag på min blogg! Ville bara visa er vår senaste investering förutom alla kartonger med skåpstommar, luckor, gångjärn och hyllor som fyller vår hall och delar av vardagsrummet, och så vet ni vad jag håller på med ifall det blir långt mellan inläggen....svär över att inte Mac fungerar som en Pc :-)

3 kommentarer:

  1. Härligt! Har snart en ny dator jag med, har tröttnat på att både hinna koka kaffe och fika klart innan det kopplat upp:) Lycka till!
    Skorpan (som inte heller var där när tålamodet delades ut..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland brukar jag tänka på tiden när det bara fanns modem och man tyckte att det var helt ok förutom, som för oss, då modemet la av när telefonen ringde! Det tyckte inte våra grabbar var det minsta roligt när de satt mitt upp i ett spännande spel :-) Man vänjer sig fort vid teknikens under och vill numera att det ska fungera snabbt, just för att möjligheten till det finns, så jag hoppas att även du snart har en snabb uppkoppling :-)
      Ha en fin onsdag Skorpan!
      Birgitta

      Radera
  2. Det där med teknik är inte lätt... jag fick en ny laptop nu när jag fyllde, supersnabb och supersnygg men det är ändå en massa nytt att lära sig, pust. Det där med att föra över bilder tillexempel... hur svårt kan det vara? Jag har lyckats ett par gånger men i morse när jag försökte så gick det inte och jag vet inte vad jag gör för fel. Här saknas massor med tålamod! Jag ger upp och åker ner och inventerar istället, jisses vad mycket smått det är att räkna! Men det tar sig och nu är det inte så mycket kvar. Ha det så trevligt på Elmiamässan! Jag spar mig till Formex, jag var jättesugen på att åka till Köpenhamn ni i helgen men sansade mig:) Åker du till Älvsjö och i så fall när? Jag åker dit alla dagar, onsd o torsd strosar jag ensam, på fred följer Sanna med och även lördagen.Vi kanske ses? Ha det så gott! Kram Carina

    SvaraRadera