lördag 28 december 2013

Fortfarande jul i vårt hus

Gråkallt och blött ute. Varmt och ombonat inne.
Jag njuter av mina lediga dagar och försöker ta tillvara på det sista av julens blommor och pynt
Hann inte riktigt landa i julkänslan innan och under jul så jag håller kvar det lilla som finns ett litet tag till.

Vi hade så fina dagar under julhelgen med barnen som kom till oss på julafton och julkramar hos min mamma på annandagen.
Jag jobbade till sent dagen innan julafton och pyntade vårt hus på natten medan skinkan blev färdig i ugnen.
På julaftonen kunde jag sova ut och det var sååååå skönt! Vi hann det vi skulle i alla fall.

Det var någorlunda ordning i vårt hus så vi kunde duka fint i köket, få plats med couronnespelet i vardagsrummet och tända ljusen i den lilla granen på sin kälke.
I köket hängde vi upp nya stjärnor som lyste (och fortfarande lyser) så fint
En amaryllis som precis började öppna sin knopp fick plats i ett gammalt trätråg som jag hittade i uthuset och så söta små granar i jutesäckar placerade jag i rustika krukor från butiken.
Den stora ljuskronan skymtar där ovanför bordet och jag lyckades få upp en enda gardin i huset och det var i det här fönstret i köket :-)

 
 Jag är tacksam för den jul vi haft och det känns spännande att få börja ett nytt år med allt kul vi har framför oss!
Igår var vi till Västerås och inhandlade flera skåpstommar till köket så nu pryder kartonger av alla de slag vår lilla hall igen. Vi bygger en liten bit i taget så vi har plats att sätta fötterna någonstans och så känns det mer överkomligt med allt jobb på det sättet för än vill jag njuta av några dagar med bara ledighet!

Jag önskar er alla ett riktigt spännande och roligt nytt år!
Var rädda om varandra.
Vi hörs igen 2014.
 
KRAM
Birgitta


4 kommentarer:

  1. Tänk så jag beundrar dig med allt du styr och ställer, och mitt i alltihop lyckas få det så fint kring dig! Och så verkar du ändå kunna ta tillvaron med ro och förnöjsamhet. Ni fick en fin jul!

    Jaa, ett spännande och roligt år låter bäst! Då ska jag besöka din butik också.
    Världens kram till dig!
    Cia

    SvaraRadera
  2. Och grattis till webshopen, så mycket fint!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni har fått det! Ser så ombonat och hemtrevligt ut! Härligt med lediga dagar nu så ni hinner njuta av allt ni har hunnit med under hösten. Önskar er ett gott slut och ett fantastiskt gott nytt 2014. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Tack vännen, så känner jag också!

    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    Varma kramar
    Cia

    SvaraRadera