fredag 29 november 2013

Inflytt

I morgon flyttar vi in i vårt hus!
Det känns som när man tittar på de där inredningsprogrammen på tv när det ska renoveras på tre dagar och allt verkar ske i sista sekunden.

De sista rör dragningarna för vattnet håller på att fixas nu och ikväll (natt?) och på eftermiddagen i morgon ska vi försöka få så mycket som möjligt att fungera i huset. Har inga förhoppningar om att det ska vara färdigt, mer en förhoppning om att NÅGOT ska vara färdigt!

Håll i er......det här är inga bilder för något inredningsmagasin :-)

Här ska vi sova i morgon natt
Här ska vi bygga badrum
Fram tills det börja likna något får vi ha duschkabin (som levererades i tusen delar av IB Transport i morse) i tvättstugan mellan tvättmaskinen och bergvärmepumpen och så har vi det pyttelilla toautrymmet

Här ska vi umgås
....och här ska vi ta emot våra övernattande gäster

I köket finns det ingenting förutom en del av den gamla köksbänken som det står en micro på och en himla massa ouppackade och oinstallerade vitvaror och några skåpstommar. Vi får snart lägga in oss för avgiftning efter all snabbmat, pizza och kina/thaihopkok.
I morgon när jag är i butiken ska maken hämta en beställd köksbänk skiva så vi förhoppningsvis får diskho, diskmaskin, ugn och häll på plats
....och den förbankade trappan som jag så optimistiskt började med...och lika fort slutade med
Var till färgaffären och frågade om det inte fanns något mirakelmedel mot fernissa, oljefärg, lackfärg och mattlim. Tjejen där tittade medlidsamt på mig och sa "Tyvärr, det är nog bara skrapa som gäller" Blääää!

ROOMSERVICE, ARGA SNICKAREN, BYGGLOV, MARTIN TIMELL....HJÄLP!!!!!

5 kommentarer:

  1. Det blir nog bra till slut...:) Ha en trevlig 1:a advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet jag att det blir, men det är kul att raljera lite runt hela vår situation :-)
      Ha en jättefin advent du med! Jag har julmarknadsöppet i butiken, det är ju ett härligt väder även om det blåser lite väl mycket.
      Birgitta

      Radera
  2. Härligt att ni äntligen är på plats. Förstår att det är mycket ni har kvar att göra, men det blir bra till sist. Det gäller nog att försöka skynda långsamt för att orka. Men vilket roligt arbete.
    Grattis och lycka till. Kram Marie J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie! Igår morse när jag var ledig vaknade jag med en enorm lyckokänsla i kroppen, det bara bubblade. Jag älskar verkligen det här huset! Vi sover som stockar i tystnaden. Jämför det med att bo i den lilla lägenheten där man inte kunde undgå att höra grannarna och med att bo i vårt förra hus där ventilation och luftvärmepump hela tiden lät alldeles för mycket. Jag har märkt att jag är ljudkänslig och stressas av att hela tiden ha ljud omkring mig.
      Visst har vi mycket att göra och jag längtar efter att få köksinredningen på plats, men nu unnar vi oss att ta det lite lugnare, just för att orka som du så klokt skriver :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  3. Jag måste få fnissa här bakom skärmen, du bjuder verkligen på dig själv och ditt hem! Men ändå, grattis till att ni äntligen kan flytta in! Allt går när man vet hur det blir en dag när det är färdigt. Ni har och är verkligen två tappra själar.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera