tisdag 16 juli 2013

Hallon

Mmmmm....varje dag går jag över till det röda husets tomt och plockar solmogna hallon!
Det är ganska snårigt och inte så lätt att nå de där finaste röda bären eftersom buskarna fått växa som de velat de senaste åren. Det har brännässlorna fått göra också...och om brännässlor tycker jag INTE så jag försöker att bli som Barbapappa när jag sträcker mig efter de mest åtråvärda bären :-)
Det är MASSOR av hallon! Tur att inte alla mognar samtidigt
....för det är mycket roligare att plocka lite i taget och äta direkt än att behöva plocka allt på en gång :-)
Härliga sommarhälsningar till er alla!
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Lyllo du! Här blir det inga mängder....nästan inget alls faktiskt....däremot finns det krusbär om du vill byta eller så?!
    VARMA kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara att komma och plocka!...och den där krusbärsmarmeladen du pratade om skulle jag gärna prova om jag orkar och hinner. Går den att göra på frysta krusbär?
      Kramsen!
      Birgitta

      Radera
    2. Har aldrig provat men så enkelt som det är att koka marmelad numer så kan det liksom inte misslyckas......Prova!
      Kram till dig också!

      Radera