onsdag 19 juni 2013

Midsommar/Födelsedag

Snart midsommar!
....och många har åren varit då vi slagit ihop midsommarfirande med födelsedagsfirande.
Det är jag som fyller år runt midsommar och det är en härlig tid att fylla år på!
Lätt att samla nära och kära och lätt att öppna till trädgården och duka ute. Faktiskt så tycker jag att det oftast varit fint väder när jag har fyllt år och födelsedagen har jag firat på väldigt många olika sätt genom åren.

I år hoppas jag att hela min familj samlas hos oss och om det är fint väder kanske vi tar oss en svängom runt midsommarstången vid Strömsholms slott. Äldsta sonen har varit på långresa och jag önskar mig egentligen ingenting annat än en stoooor kram från honom :-)
Mina önskningar inför födelsedagen brukar se ut ungefär så. Att få ha min familj omkring mig är den bästa födelsedagspresenten! Gissa om barnen tyckt att jag varit tråkig när jag med ett leende önskat mig "snälla barn" på min födelsedag, eller en "slippa stå vid spisen dag".
En gång önskade jag mig MASSOR av blommor och jag fick verkligen MASSOR av blommor. Det var väldoft både ute och inne :-)

En av födelsedagarna jag minns allra bäst var när min blivande make hade packat bilen full med tält, sovsäckar och mat och tog mig med till Klarälvens strand.
Då fyllde jag 25 år på midsommarafton och han gjorde stora tekakesmörgåsar till mig som var dekorerade med ost, gurka och små svenska flaggor och så överlämnade han ett vackert inslaget avlångt paket. I det låg det ett vitt etui med ett såååå vackert äkta pärlhalsband. Då grät jag!

Jag har fått så många fina saker genom åren, men känslan av att vara älskad av den familj, släkt och vänner jag har slår allt. Det är den största gåvan!!!
Önskar er alla en riktigt hjärtligt härlig midsommar <3
KRAM
Birgitta



6 kommentarer:

  1. Stort Grattis på födelsedagen, och Glad midsommar.
    Vi åker upp till Mora för att fira en traditionell midsommar med familjen, många blir det. Både stora och små.
    Hoppas på sol! Kram Marie J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt med ett sådant firande! Ha det så jättebra Marie!
      Midsommarkramar
      Birgitta

      Radera
  2. Grattis i förskott till födelsedagen imorgon! Hoppas att det blir jättefint väder! Och ha en riktigt trevlig midsommar! Jag tittar nog in till dig någon gång nästa vecka med lite blomskott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, fina små blomskott....en extra födelsedagspresent :-)
      Dagen har ju bjudit på helt underbart väder och jag firar födelsedagen i dagarna två. Idag med mamma och hennes make och i morgon med äldsta sonen och hans flickvän. Kan inte bli bättre!
      Hoppas att också du och din familj haft en fin dag!
      Birgitta

      Radera
  3. Puss, Kram, Grattis och allt annat!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK :-)
      Munnen ler, magen är nöjd, hjärtat tacksamt och sinnet lugnt.
      Vad mer kan man begära?!
      STOR midsommarkram till dig!
      Birgitta

      Radera