tisdag 4 juni 2013

Har fått korgen!

När vi får en stund över går vi till det röda huset på andra sidan gatan och "botaniserar" :-)
Det finns en del kvarlämnade saker ägarinnan med varm hand överlåtit till oss att bestämma om vi vill behålla, kasta eller lämna till loppis.
Jag bara älskar sådan botanisering!!
Det finns en del godbitar som jag bestämt mig för att behålla....som den här riktigt stabila korgen
Sen var det ju det där med färgen...laxrosa tillhör inte mina favoritfärger så jag tog fram målarpenseln mellan kunderna i butiken och grundade den först två varv
Ett petande med spångluggar...och så vit färg som täcker så himla bra...INTE!....men har jag ingen brådska kan jag stå i godan ro och dutta med sånt :-)

Idag målade jag sista lagret vit färg och fyllde korgen med Mårbacka pelargoner
Tror att jag ska hänga på en gammal metallplatta från vår Dalagård på ena handtagsfästet. Tycker att det fattas någon liten detalj...men sen är korgen komplett och väldigt användbar även till annat än för pelargoner!




2 kommentarer:

  1. Vackert o romantiskt! Jättefint! Du har "öga" för det vackra i det skröpliga:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint beskrivet...att ha öga för det vackra i det skröpliga!
      TACK Skorpan!
      Birgitta

      Radera