söndag 30 juni 2013

Flammentanz

Varje år har jag beundrat grannens klätterros som blommat med mängder av röda rosor
Den står mot den Falurödfärgade vedbodsväggen och verkar trivas bra där
De fina knopparna slår ut till härligt stora fyllda blommor
Klasarna kan bli riktigt stora och tunga och stjälkarna når ända upp till tak kanten så den behöver bindas upp
På förmiddagen när jag tog de här bilderna hade regnet lämnat fina små droppar på rosornas blad och jag beundrade allt det vackra kameran fångade
....och mitt hjärta sjöng för rosen står på den tomt som tillhör det röda huset som vi ska köpa och jag får nu glädjen att beundra de vackra rosorna på riktigt nära håll!

1 kommentar:

  1. Tror att rosen blommar lite extra av glädje nu när du ska bli ägare både till hus och vedbod. Vilken prakt!

    Önskar dig fina en skön helg!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera