fredag 22 mars 2013

Knappar

Vår kära granne ska flytta!
Efter att ha bott i samma hus i över 75 år ska hon nu flytta till lägenhet och jag förstår henne även om det kommer att kännas jättekonstigt för oss att få nya grannar.

Hon packar och rensar bland saker som sparats under många år och hon förärade mig en lite annorlunda gåva :-)
 Hon vet att jag tycker om återvinning och gav mig en jätteburk....proppfull med knappar!...och jag älskar knappar. Det finns ju hur mycket fina knappar som helst och den här burken innehåller det mesta
Här finns stora knappar....och små. En del väldigt vackra och andra helt vanliga.

Knapparna har både hon och hennes mamma sparat. Som hon sa -Förr sparade man ju allting som kunde tänkas komma till användning. Vilken lycka för mig!...och titta på burken
.....så fin!
Nu har jag nog knappar så jag klarar mig hela livet....och vilken lycka om jag i min tur kan förära någon den här knappburken den dag jag inte längre har användning för den. För jag kommer nog inte att göra av med alla dessa knappar, men en del godbitar ska jag absolut använda :-)
Önskar er alla en härlig helg!
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Sicken tur att du finns! Jag har sagt till barnen att om dom inte vill ha min knappsamling så ska dom fråga dig......
    Stor Söndagskram till lilla du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha :-) då får jag skaffa en ännu större burk!
      KRAM
      Birgitta

      Radera
  2. Halloj vännen! Åh, vilken härlig knappskatt du har fått!
    Min stora burk med fina knappar efter mormor och även en hel del från mamma är spårlöst borta? Jag har ingen aning om var jag gjort av den och nu är det många år sen jag såg den. Jag kan väl inte ha slängt dem? Det låter helt otroligt i mina öron!!! Vet att vi ofta hade den framme när barnen var små och lekte med dem för många av dem var jättesöta men nu vet jag som sagt inte alls vart den är...
    Nu väntar intensiva och roliga dagar med mycket skoj att packa upp. Det ska även bli jättekul med konstrundan! Jag hör av mig när alla godsaker kommer, de skickades i alla fall i torsdags.
    Ha det gott och njut av sol och ledig dag.
    Kram, kram Carina

    SvaraRadera