onsdag 27 februari 2013

Ägg

Jag har fått pippi på ägg! Små fina vaktelägg, vanliga hönsägg, stora strutsägg, ägg gjorda av krossade äggskal, svartmålade ägg med vita prickar, porslinsägg, delbara ägg.....det finns ju hur mycket fina ägg som helst!!!

Vaktelägg är en favorit...så söta :-)
Jag gjorde några små kransar med vaktelägg i butiken för över en månad sedan. Tänkte att det kanske var lite tidigt med vårdekorationer men det sa "slurp" så var de borta.
Jag beställde fler vaktelägg och har nu gjort fler kransar...och andra dekorationer...som alla innehåller ägg
Fjädrar är också så vackra. Finns ju i minst lika många fascinerande mönster, färger och storlekar som äggen gör så jag plockar gärna i lite fjädrar i dekorationerna också


....och små drivvedsskyltar.

Vårkänsla var det verkligen idag med strålande sol, plusgrader, takdropp och fågelkvitter. ÄNTLIGEN!

Nu rök girlangen av granris som prytt ledstängerna utanför butiken hela vintern. Jag kunde sopa bort gruset som låg i drivor på trappstegen och stå en stund i solen och bara njuta.
I morgon är det sista dagen i februari och hur vackert det än kan vara en gnistrande kall vinterdag så välkomnar jag verkligen mer ljus och värme, fågelkvitter....och ägg :-)


1 kommentar:

  1. Ja, jag är så glad över min lilla vårkrans som jag köpte hos dig!
    Nu njuter jag för fullt av härliga dagar, det är helt otroligt vilken skillnad det blir på inspiration och kreativitet när solen skiner.
    Idag har jag hunnit med en sväng till stan och det är verkligen lockande att springa i butiker när det har kommit in så mycket fint.
    Ha det så gott!
    Kram, Carina

    SvaraRadera