torsdag 27 december 2012

Stämningsljus

Så var julhelgen över...det gick fort!
Tänk att man suger och suger på den där karamellen med julkänsla så lång tid innan jul att det nästan känns konstigt när den sista biten är borta. Nu ska jag njuta av de sista dagarna av jul i vårt hus för jag vet att så snart det nya året gjort entré vill jag ha in våren. Längtar redan efter krispiga tulpaner, vita små pärlhyacinter och så längtar jag efter färger som ljuvt ljust blekrosa!

Men....än är det jul i vårt hus och ljusen kastar sitt varma sken över allrummet där jag sitter just nu.
Tomten tar sig fortfarande åt huvudet, men nu far jag ju inte omkring som ett skållat troll längre så han behöver inte oja sig så högt :-) Hyacinten sprider sin doft i rummet och första knoppen i den stora vita jumboamaryllisen håller på att öppna sig


På den svarta skänken står värmeljusen på rad och speglar sig i de höga glasen som omger de vita orkidéerna

...och på det danska fällbordet brinner blockljusen i det gamla tråget som dekorerats med mossa, lärkgrenar och tunna vita kreramikrosor.
De små kulorna i glas som skulle kompletteras i min 1234 dekoration sitter på plats i girlangen av mjuk en

Mmmmm...jag tar ett djupt andetag...lyssnar på veden som sprakar i braskaminen. Tittar på den stora vita stjärnan som hänger i fönstret

...och känner att våren kan vänta liiiite till. Jag är inte riktigt färdig med julen än :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar