tisdag 25 december 2012

Julegranen

Juldagen....en lugn och skön dag!
Efter att ha delat julafton med nära och kära, ätit god mat och öppnat fina paket lägger sig lugnet över vårt hem så här på juldagen.
Huset är inte överdrivet städat, men i ljusens sken ser man ingenting av det :-). Jag har pyntat det jag ville och mat har vi kvar sedan igår, alla kan bara ta det de vill ha och ingen behöver stå vid spisen. Vi har gått en långpromenad i det vackra vinterlandskapet, tänt en knastrande brasa i kaminen, värmt glögg och bara varit. Myyysigt!

Granen vi har i år är liten och söt.
Vi tog med den sist vi var till vår Dalagård och sedan dess har den stått på rot ute och verkar ha klarat det väldigt bra. Den är dekorerad i vitt och silver och står på en av de virkade trasmattorna jag tillverkade i somras
Tänkte att jag skulle byta bockens röda band mot vita, men det hanns inte med....kanske det blir gjort ett annat år...eller inte :-)

Granen har en ledslinga med varmt sken, men den är också dekorerad med gammaldags ljushållare och julgransljus.
Några av våra egendesignade kakformar finns där
 ...och istappar i glas

....och kulor fyndade för flera år sedan på rea på det stora blågula varuhuset....både blanka och glittriga
Vackrast är granen när mörkret faller och det glittrar av kulor och pynt i det svaga skenet.
Då sätter jag på vacker julmusik med Enya, tänder alla ljus i rummet, kryper upp i soffan och njuter.
Hoppas att också du haft, och har, en härlig jul!...och så önskar jag en riktigt GOD FORTSÄTTNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar