söndag 25 november 2012

Tick- Tack

Det har varit en lite motig dag idag.
Trots att jag klätt in vårt långa balkongräcke med granris och belysning och gjort en stor krans som ska komplettera det hela så har det inte känts så där motiverande och roligt som det brukar göra...vet inte riktigt vad som är fel.
Bestämde mig i alla fall för att krypa upp i soffan och blogga om något helt annat än jul och julpyssel!

Jag är den drivande när det gäller inredande och stylande här hemma. Bosse, min käre make, ägnar sig hellre åt jakt och fiske, men liiiite har han påverkat när det gäller sakerna vi har omkring oss.
Som den här klockan
...den kommer från hans barndomshem och var det enda han verkligen ville ha när svärmor skulle sälja sitt hus och flytta till äldreboende.

Klockan är märkt med initialerna EJ och CJ

De står för Emma och Carl Johansson som var Bosses mormor och morfar.
Hur den hamnade hos dem vet jag inte och frågan är hur gammal den är...urtavlan skvallrar om att den har många år på nacken
...och den är ommålad även om det var länge sedan det gjordes.
På några ställen kan man se att klockan tidigare varit brun, kanske den målades om specifikt för Emma och Carl. Nu är den i alla fall blekt grön och dekorations målad både upptill

mitt emellan och nertill....och så lite guld på detaljerna

Jag måste erkänna att jag inte är helt förtjust i de naiva målningarna och den gröna färgen även om jag tycker om klockan i sig, men Bosse har varit bestämd med att den ska få förbli som den är så då får det vara så...så hördu min make...mycket bestämmer jag (erkänner :-)) men jag bestämmer inte allting!

1 kommentar:

  1. Vilken mysig klocka! Vissa saker har man mycket minnen till och de blir väldigt speciella.
    Vad pysslig du är som klär in räckena med granris! Jag hinner ingenting hemma känns det som... Fick dock ett ryck igår kväll och började så smått och ska försöka fixa lite till nu innan jag öppnar. Men så blir jag sittandes här vid datorn, hihi och svarar på mail, bloggar mm.
    Bilderna från er entré i butiken ser väldigt välkomnande ut!!!
    Ha det gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera