torsdag 15 november 2012

Nästan bara tjejer!

Vi har haft en hektisk vecka.
För en tid sedan blev vi inbjudna att vara med på "Tjejkväll på Bilia i Hallstahammar".
Det var ett utmärkt tillfälle för oss att duka upp ett bord med saker från butiken och visa upp att vi finns, och tala om var vi finns!
Men...efter att man tackat ja till att vara med på något sådant krävs det ju också att man har något att komma med så det var en del planerande, tillverkande och ner packande
....och vi tyckte ju inte att det räckte med bara en resväska för att presentera vår butik. Nä, vi packade min lilla bil helt proppfull!
Det var ett bärande till bilen och ur bilen, till bilen och ur bilen....tur att jag hade hjälp!

Det var lite trångt mellan bilarna...eller var det jag som hade för mycket saker med mig?
Kvällen var bara för tjejer. De enda killarna som syntes var personalen på Bilia....och så Stig som säljer symaskiner :-).
Det var tipspromenad, modevisning, lite buffé, prisutdelning, demonstration av vad som finns under motorhuven på en bil, mingel...och så fick man ta del av allt som vi 12 utställare hade att erbjuda.

Jag delade ut lappar om butiken och stundtals var det ganska trångt vid mitt bord
...och det kan till viss del ha berott på att jag ramade in min yta väldigt väl med saker
...både högt och lågt :-)
Jag ville att det skulle kännas som en del av vår lilla butik
Den gamla resväskan som tillhört min makes mormor var med
I den satt en storögd nalle och tittade sig omkring
Nallen är van vid tjejer, det är främst tjejer som handlar hos oss, men så här många tjejer har den inte sett på samma gång förut!
Intensiva timmar var det, men så kul att vi fick möjligheten att vara med!

2 kommentarer:

  1. Såna här kvällar behövs verkligen och allra helst nu den mörka årstiden! Lina är en driftig tjej och jätteduktig på att fixa och dona. Kul att hon tog kontakt med dig, jag tipsade henne när hon var ner till mig men själv avstod jag. Dels pga att jag har öppet t 18 och inte vill slå igen tidigare ( ifall någon har suttit och åkt långväga... ) och dels för att jag har så mycket de övriga kvällarna och behöver andas ibland. Men det är kämpigt att säga nej, helst vill jag vara överallt. Hade tänkt åka upp och kika på er andra men kvällen blev alldeles för sen för att jag skulle hinna. Kul att det gick så bra och att många nya upptäckte dig!
    Nu ska jag röja av lite snabbt här hemma så det blir helgmysigt!
    Ha det så gott och njut av helgen!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, så det var din förtjänst att vi blev tillfrågade :-)
      Det är kul att vara med när det händer något, men visst kräver det en hel del tid och engagemang och ibland måste man välja, tiden och orken räcker inte alltid till allt!
      Ha det så bra du med!
      Kram
      Birgitta

      Radera