onsdag 24 oktober 2012

På vår altan...

Nu har de sista sommarblommorna dukat under för nattfrosten...de underbart vackra hortensiorna
De har stått i den här stora "Garden" krukan utanför butiken sedan mitten på augusti och vi har släpat den ut och in i butiken fram till början på oktober. Då tog jag hem krukan eftersom den kändes för somrig bland höstens uteplanteringar och ljung.

Jag kunde inte förmå mig till att kasta blommorna även om jag visste att de inte skulle klara sig så länge till. De fick stå kvar i sin kruka på vår altan tillsammans med planteringsbordet som också har lite sommargrönt kvar
Jag ser ut på altanen varje dag då jag är i köket så jag pyntar lite därute också för att det inte ska se så kalt och tråkigt ut.
Saker från Dalarna
...och mitt älskade päron i glasfiber med sitt blad och skaft av järn som jag haft i många år och fortfarande tycker så mycket om!
På bordet ställde jag en plantering med vit ljung
...där är skatorna och sprätter så jord och små glittrande stenar far ut på både bord och golv....kan tänka att det är det där "blingblinget" som intresserar dem.

Så...det är pyntat på vår baksida också (framsidan visade jag tidigare i oktober) men jag får nog byta ut hortensiorna mot en gran eller något för nu är sommarfägringen definitivt slut...och det är ju sommaren också så det är ju helt i sin ordning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar