onsdag 17 oktober 2012

Orange

Idag tänkte jag på hur mörkt det börjar bli på kvällarna....och mörkare kommer det att bli!

Jag är inget stort fan av hösten även om jag kan njuta av dagar med sol, hög klar höstluft och naturens vackra färger, men det är just det där med solen...eller avsaknaden av ljuset...som jag inte tycker om.

För att klara det här mörkret försöker jag omge mig med sådant som påverkar mig positivt och när jag var till blomstergrossisten i måndags föll jag för en riktigt orange mini calandiva

...den gör mig glad! Så nu har jag tillverkat små samplanteringar där den ingår.

Jag har använt mig av återvinningskonceptet...gamla kaffekoppar, tekoppar och efterrättsglas...men också några nya krukor blev dekorerade.
Ett härligt ullband slank också med från grossisten, perfekt till de små grupperna!
Vit vacker kaffekopp med guldkant och präglat mönster, calandiva, ullband, sisal, lite spetsband och en rosnål....skulle jag lätt kunna ge bort till en vän :-)
...eller en tekopp
...som kompletterats med en jättesöt fredskalla.

Pokalkrukan i polymaterial passar också i orange skrud
Den fick svarta snören och en glittrande nål till ullbandet
Det var så kul att skapa nytt och skylta om så jag brydde mig inte speciellt mycket om att regnet skvalade ner utanför butiken och när det blev mörkare lyste blommorna än mer i spotlightens sken.
Så... min dag (och också några kunders dag) förgylldes verkligen av en härligt blommande orange calandiva!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig på att få till det!
    En varm kram till dig i höstrusket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ....och kul är det när det uppskattas :-)

      Kram tillbaka!
      Bi

      Radera