söndag 14 oktober 2012

Hallå!

Visst är det härligt att ha goda grannar där man bor?!
Sådana där grannar som man kan springa över till när sockret tar slut mitt upp i saft och syltning, eller som vattnar blommorna och håller koll på huset när man är bortrest, som alltid stannar och byter några ord när man möts....eller som låter mig ta bilder på deras telefon (va?! :-))
Ja, för vi har äntligen fått ordning på telefonin i butiken!!!...det tog ju "bara" sisådär 5 veckor!
När jag ville lägga ut om det på vår facebook sida för butiken var det ju inge kul att ta kort på den moderna Gigaset telefonen som jag köpte....så jag gick till grannen...för där finns det en fiiiin telefon :-)
 ...en riktigt gammal LM Ericsson med kopplingsdosa och allt
Det var nog inte vilken familj som helst som hade en sådan här telefon när 1900 talet var ungt.
Den är så härlig!!
Ser framför mig de där gamla svart/vita svenska filmerna då det skrällde i ringsignalen på telefonen och någon brukspatron svarar i luren...Hallå!

Fascinerande att någon ens kommit på tanken att utveckla något som telefoni och tänk så mycket som hänt sedan den här apparaten såg dagens ljus!
Nu har vi IP telefoni och ett eget nummer till butiken. Till och med kortterminalen är på plats så vi behöver inte längre be kunderna besöka bankomaten. Det känns riktigt bra!
Däremot förstår jag inte hur vi kan få en kortterminal som är programmerad med "Butik Vitt och"...för så står det på kvittot jag ska lämna till kunden och så står det att vi finns på "Barnängsgata" vilket lämnar lite mer att önska.
Jag får väl lyfta på vår fungerande IP telefon och ringa levererande kortterminal företag och fråga vad de tycker om saken....suck!

Vi har också fått Västmanlands Nyheter levererad i vår postlåda och jag var full av nyfikenhet när jag bläddrade igenom den för att få se vad de gjort för reportage efter det att de var hos oss i måndags.
Måste säga att jag var lite förvånad när jag noga bläddrat igenom tidningen 2 gånger och inte hittat en enda bild, eller skriven rad om det, men så var det, varför vet jag inte.
Så jag kan inte delge er ett endaste dugg om det och nu är det hög tid att hoppa i säng, klockan har passerat midnatt.
Godnatt!


3 kommentarer:

  1. Vi luskollade också tidningen och blev väl också lite snopna. Synd men den som väntar på nått' gott.......
    Varm kram till dig från ett kallt ställe...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snopen var ordet sa både Bill och Bull :-) Njuter ändå av att ha ett hus i ordning...utom garaget då som man knappt kommer in i. Tur att jag har något kvar att bita i!
      Hoppas verkligen ni får värme snart!!!!

      Krypnerunderfiltenkram!
      Bi

      Radera
  2. Goda grannar är guld värda och det känns skönt att ha dem i närheten!
    Jag blev också snopen, både över att tidningen låg i brevlådan tillsammans med posten ( eftersom du sagt att det inte var ett nr som delades ut till alla )och över att jag inte hittade något repotage. Men den som väntar på något gott...
    Ha det gott i höstrusket.
    Kram, kram Carina

    SvaraRadera