tisdag 11 september 2012

Ett skrin

Jag tycker mycket om att gå på loppis och fynda saker.
Nu när jag är i butiken nästan varje dag hinner jag inte fynda lika mycket som förut....då är det kul att ha vänner som fyndar åt mig :-)

Det här skrinet i plåt fick jag som en "lycka till med butiken" gåva av en av mina bästa vänner. Såååå charmigt!

....en liten kassakista att gömma något annat än pengar i, för pengar lämnar jag inte kvar i butiken när vi stänger för dagen!

Jag ställde den på bänken i butikens kök och funderade på vad den skulle få härbärgera för saker.
Förband och plåster kanske...som en första hjälpen låda....eller en gömma för kex och choklad....eller en sådan där alltiallolåda för pennor, gummisnoddar, gem och sådant

....den passar till mycket!

Sen kom jag på att vi inte hade något bra ställe att förvara våra bestick på.
Det finns inga lådor i vårt lilla trinettkök så jag hade samlat besticken i en glasburk, men det var alltid en sådan röra i den.
Jag  diskade ur skrinet och la i ett tårtpapper. Provade om skedarna, som jag en gång fyndat på loppis, fick plats....och de passade perfekt

Jag har letat efter knivar och gafflar i samma serie, men än har jag inte hittat något annat än skedarna.
De är i rostfritt stål, men i en modell jag aldrig sett förut

.....skulle vara roligt att ha en komplett serie, men just nu samsas lite udda bestick i skrinet. Det är också charmigt eftersom även glasen, tallrikarna och muggarna i vårt köksskåp är udda. Allt är fyndat på loppis för en billig penning.
Var och en kan få sitt eget lilla servishopplock hos oss....det är bara att välja ur skåp och skrin :-)

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det kul med loppisar! Just det där att man aldrig vet vad man ska hitta och oftast kommer man ju hem med både det ena och det andra som man inte visste att man behövde, hihi.
    Jättefint skrin som du har fått, användbart till mycket!
    Ha en bra onsdag!
    Kram, Carina

    SvaraRadera