torsdag 13 september 2012

En härlig dag!

Åh vilken fin dag det har varit idag....på många sätt!

Blir så glad när solen skiner från klarblå himmel och vi kan ha dörren till butiken inbjudande öppen för våra kunder....och jag blir jätteglad över alla som kommer, oavsett om de bara är nyfikna och vill titta, prata eller kommer för att handla.

Jag var till blomstergrossisten och handlade nya växter så nu är det färg i butiken igen.
Jag hade tänkt att jag skulle köpa något i orange och skylta lite höstigt....men så såg jag den här lokalodlade cyklamen som var så fin

Inte i närheten av att vara orange :-)...och det är inte den här chiritan heller

....men den är en av mina favoriter och de här plantorna är fulla med knopp.
Jag vet av erfarenhet att de blommar om och om igen, klarar att placeras i norrfönster eller på platser lite längre in i rummet. Den har paulans bladverk och kornettblommans (streptocarpus) blommor, kräver väldigt lite vatten och är så ljuvligt söt!
Så....det oranga kanske kommer en annan gång.

Idag har vi haft rekord med kunder! Jag hann knappt sitta ner och äta min mat!
Kanske kunde det bero på att Magazin24 varit hos oss och gjorde ett reportage som kom ut i tidningen igår

...och den här gången var det ett extra stort nummer som delas ut till fler hushåll än vanligt...och tidningen är ju gratis så många får tillfälle att bläddra i den.
Jag passade på att sätta in en liten annons med adress och öppettider....för det vet jag att jag själv ibland har saknat när jag läst om nya ställen som jag velat besöka. Den annonsen känns som väl investerade pengar.

Som grädde på moset kom det nya varor i morse


....som vi har börjat packa upp idag

Fina pokalkrukor, små rostpatinerade lyktor, trä och zinkfat som ska dekoreras och annat smått och gott som jag ska använda på olika sätt.
Åh, jag längtar plötsligt till jul då jag kan frossa i mossa, grenar, kottar, ljus, band och gröna barr!....(tror jag måste tjuvstarta med det snart :-))

Nu börjar vi också få ordning på det tekniska i butiken...ÄNTLIGEN!!!!
Bredbandet fungerar (TACK Bredband2!). Vi finns på facebook....följ oss gärna där! Du kan klicka in dig här i höger marginalen. Vi försöker att göra minst ett inlägg varje dag som vi har öppet så Gilla oss gärna så får du veta vad som händer...och vad som kommer att hända. Det är mycket spännande på gång!

Alexander håller på att fixa webshoponline...lite trixande med text och bilder, men det blir nog ordning på det också framöver.
Rocky är med i butiken när han inte kan fara runt med husse och serva kopiatorer.
Han tycker det är såååå roligt när kunderna vill kela lite med honom....däremellan är det såååå långtråkigt....finns ju ingenting att göra :-)


4 kommentarer:

  1. Meh! Jag som inte varken är någon Facebook-fan eller vill bli det, ska jag inte få veta allt spännande?!
    Ja, ja jag kan ju bekväma mig och kika in i butiken förstås....Vi ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk va bra att man kan välja!...men det får ju sina konsekvenser :-)
      Det kommer info här på bloggen också...det är ju inte bara du som inte har facebook...eller så vet du ju var vår brevlåda bor :-)

      Kram!
      Bi

      Radera
  2. Jättefint repotage och så kul med responsen det ger!
    Tänk att det alltid är lika spännande att få leveranser, trots att man själv har valt ut allt fint så är det ändå som julafton! Jag har också stått på huvudet i kartonger och packat upp för fullt de senaste dagarna och det är så kul att få göra fint med allt nytt.
    Grytan du tipsade om har testats och familjen gav den högt betyg så den kommer jag att göra flera gånger.
    Ha nu en mysig hösthelg!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul när man kan dela med sig...både av det ena och det andra!
      Jag har en favorit efterrätt som du har delat med dig av med digestive, vaniljkesella och färska bär. Jag brukar variera den efter vad vi har hemma och det blir alltid lika gott och är så enkelt att göra!

      Idag är det underbart väder..jag njuter! Vi ska dela kvällen med barn o respektive, fira Bosses och min "30 år sedan vi träffades" dag. Tar nog fram en sparad champagneflaska :-)

      Ha en jättefin helg du med!
      Kram
      Birgitta

      Radera