onsdag 22 augusti 2012

Glädje och sorg

Vilket positivt bemötande vi har fått av dem som hittat till vår butik i Hallstahammar!
Både kända och okända har tittat in och jag har varit så glad över att de gjort det....och jag har samlat på mig en hel hög av superlativer som sagts om butiken....så kul!

Allt gick bra inför öppnandet i måndags och vi kunde verkligen ha dörren öppen på vid gavel eftersom sensommaren visade sig från sin bästa sida med sol från klarblå himmel.
När vi nu kommer till butiken möts vi av den här fina blomman som står på disken....och den gör mig alltid lika glad!

Den fick jag av en familj som varit min arbetsgivare under ganska många år och jag uppskattar den verkligen...helt i min smak och i butikens stil!

Mitt i all den här glädjen har jag också gråtit och saknat.
I söndags morse var vi tvungna att låta vår älskade gammeltax Ricki somna in för alltid.


Jag hade hoppats att vi inte skulle ha behövt ta ett sådant beslut men vi ville inte se henne lida.
Hon har haft problem med sin mage mer eller mindre hela sitt liv, men nu fick hon inte ens behålla vattnet hon drack och vi kunde se hur det tog på hennes krafter.

Vi brukar aldrig ha hundarna i våra sängar, men Rickis sista natt fick hon tillbringa i min säng, tätt vid min sida.
Jag är så oändligt tacksam över att jag tog upp henne och att vi fick vara så nära varandra den där sista natten. Då trodde jag att hon skulle bli bättre, men när vi såg hur dåligt hon mådde på söndagsmorgonen insåg vi att det var dags att låta vår älskade vän sluta sina dagar.

Hon blev nästan 15 år och jag är så tacksam för den tid vi fick ha henne....men hon lämnar ett stort tomrum efter sig. Hon fattas oss, vår älskade lilla Ricki Ticki!

4 kommentarer:

  1. Åh, så sorgligt med Ricki.....
    ....men din butik är så fin, så fin. Den ska du vara väldigt stolt över!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Butiken är jag stolt över!...och jag är sååå tacksam för att jag är gift med Bosse som utan knot tålmodigt har hjälpt mig att förverkliga min vision...och glad är jag över förmånen att få ha Alexander där för att kunna fortsätta att utveckla butiken...och jätte, jätte glad är jag över alla mina frivilliga Butik Vitt och Brett ambassadörer!!
      Hahaha...jag skulle kunna hålla ett sådant där TACK tal till alla som hjälpt, och hjälper, mig. Det skulle bli långt :-)
      ...men lilla Ricki saknar jag...väldigt mycket!

      Kram!

      Radera
  2. Det är så jobbigt när de små liven försvinner, förstår att saknaden efter Ricki är stor!
    Ha en riktigt skön helg vännen.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ni har ju också haft kära fyrfota vänner som lämnat er, så jag vet att du förstår!....och TACK Carina för allt du hjälpt och hjälper mig med i mitt företagande. Så mycket värt!!!!
      Jag har superduper härliga vänner!!!

      Ha en riktigt skön helg du också.
      Kram tillbaka!
      Birgitta

      Radera