onsdag 8 augusti 2012

Ett grått skåp

Dagarna går så fort!!!
När annat strul har lagt sig är dagarna åter igen fokuserad på Butik Vitt och Brett...och varje dag är en dag närmare öppningsdag!
 Det som fortfarande strular är kassaregistret.
Vi har äntligen fått hem det....men i fel färg!
Inte så viktigt egentligen...men om det är så att man får välja mellan svart eller vit kassa och väljer svart...så vill man väl inte ha en vit...som vi nu har fått...SUCK!!!

Annars börjar butiken ta form och varje dag jag, eller vi, är där så tittar någon in i butiken. Det är jätteroligt att det finns en nyfikenhet!!!

Dagen innan midsommarafton kikade jag runt på Blocket och hittade ett så jättefint skåp som var till salu.
På midsommardagen var vi och hämtade det...och det passar så bra in i interiören i butiken

Säljaren sa att han inte visste hur gammalt skåpet var, men om man tittar på material och uppbyggnad så vittnar det om att skåpet har många år på nacken.

Vissa detaljer har ändrats...som handtagen

....de är inte original, men fina ändå.
Jag tycker om skåpet med överdel

....och underdel

 ...och det var väldigt lätt att fylla det med saker

...från överdel till mellandel

...till underdel

 Så ser våra dagar ut.
Vi planerar, snickrar, ställer på plats....och ser helheten växa fram när saker hittar sin plats.
Ibland blir det så intensivt att hjärnkontoret går varmt och det varken finns plats för sömn eller annat...lite likt förälskelse :-)...och så kanske det är att skapa en vision...en dröm...en bild man har inombords.
Ändå har jag upptäckt att det här är en start som kommer att förändras hela tiden.
Så här ser det ut idag....men allt kommer att vara i ständig förändring.
Det är det som är roligt i livet, att det förändras, att varje dag är en ny dag full av möjligheter.
Ett skåp som stått gömt i ett garage hos någon som inte behöver det får en ny plats i Butik Vitt och Brett i Hallstahammar. Visst är det härligt!?
Så vill jag att livet ska vara, varje dag!!

5 kommentarer:

  1. Jahaja.....Jag skrev på min blogg först och så läste jag din efter det och.......snacka om skillnad! Kan du smitta av dig lite?
    Nu skriver jag inte att jag kommer snart......jag dyker upp när jag dyker upp istället!
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket härligt skåp! Och så kul att få fylla det med diverse saker!
    Men när öppnar du? Vet inte om jag har missat någonting men jag har försökt gå tillbaka och läsa men hittar ingenting.
    Är så nyfiken på att få komma och hälsa på!
    Äntligen tittar solen fram igen och nu kanske jag kan få lite gjort innan öppning. Har varit så trött på kvällarna av allt regnrusk så ingenting blir gjort hemma.
    Kram på dig/ Carina

    SvaraRadera
  3. Christina...var och en gör på sitt vis, men jag är glad om jag kan inspirera. Vi ses när vi ses...det blir bra så!
    Allt gott till dig!
    Kram Birgitta


    Carina...förhoppningsvis öppnar vi butiken om en vecka. Det hänger mest på när kassaregistret är klart för användning. Nu ska vi ta några dagar ledigt och ge oss ut i vårt avlånga land, göra något annat än att hamra, måla och plocka upp saker. Vi har egentligen inte tid med det, men vi åker i alla fall :-)
    Må så gott!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej Birgitta! Härligt att se och läsa din blogg.Extra kul med detta om Amnegården och mamma förstås! Lycka till önskar jag...första gången som jag kommenterar en blogg ska sägas. Det här är en ny och okänd värld för mig.Ska följa med i vad som händer framöver! Kram från Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till bloggvärlden Berit :-)
      Den är ganska ny för mig också...jag lär mig hela tiden.
      Kram tillbaka!
      Birgitta

      Radera