söndag 19 augusti 2012

Da'n före doppareda'n :-)

Oj så mycket jobb det har blivit i lokalen....ingen mässa hanns med. Tänk att jag alltid tror att jag ska hinna och orka mer än jag gör!

Idag har hela dagen gått åt till att prismärka allt och eftersom jag handskrivit alla prislappar så tog det sin tid...men när vi åkte hem nu på kvällen kände jag mig nöjd. Det finns saker kvar att göra, men läget är under kontroll...bara att gå vidare dag för dag.

Blommorna jag handlade i torsdags förändrade hela atmosfären i lokalen.
Alexander skrattade åt min entusiasm när jag hade placerat 3 plättar i luften i den gamla emaljerade hon från Dalarna....pricken över i tyckte jag !!

Den emaljerade hon med sin mässingskran sitter på den lilla mellanväggen mellan butikens yta och det rum som vi numera kallar "tillverkningsrummet".
Vi har gränsat av det rummet med en gammal grind som också kommer från vår Dalagård. Man skymtar grinden till vänster på bilden.
I tillverkningsrummet ska det hända lite olika saker (förutom att vi ska kunna ha vår tillverkning av egendesignat hantverk där). Vi har tänkt oss utställningar av olika slag, kurser och kanske besök av en nybakad nagelteknolog. Idéerna är många!

Vid fönstret blev fällbordet dekorerat i rosa

 Jag gjorde lite planteringar i olika glas och krukor...kunde inte låta bli!
Även om jag använder min floristiska kreativitet då och då så har jag saknat det här att dekorera och de här ljuvliga små calandivorna passade så bra i glasskålarna med lite höjd

Tänkte just idag att den här resan varit som en graviditet.
Vi började planera, "blev med lokal", jobbade med att färdigställa allt och nu har det "jäst" färdigt.
Det är verkligen dags att öppna dörren och bjuda in alla som nyfiket kikat in genom fönstret eller till och med klivit in i vår röra och frågat vad vi det ska bli för något, det där "Vitt och Brett".
Så från och med i morgon kl 12.00 får de som vill gärna komma in och titta på vårt skötebarn!..för då öppnar vi på Barnängsgatan 26 i Hallstahammar!

Det enda som retar mig är att vi inte kommer att kunna erbjuda våra kunder att betala med kort. Tyvärr är varken IP telefonin eller kortläsare klara för användning.
Kan inte skylla det på något annat än att jag varit för sen med att ta de nödvändiga kontakterna. Det kommer att lösa sig framöver...men just nu retar det mig att det inte är klart!
Hoppas, hoppas att kassan fungerar som den ska! Vi har bara provat den i testläge än så länge.

Det finns lite som ger mig pirr i magen inför i morgon, men ändå känner jag mig redo.
Har du vägarna förbi skulle det vara jätteroligt om du besöker oss!
 




4 kommentarer:

  1. Lycka till med öppningen vännen! Hur länge har du öppet på dagarna? Öppnar du 12 varje dag?
    Tänkte jag skulle komma och hälsa på.
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer att ha öppet tisdag-fredag 12-18 och lördag 10-13, till att börja med i alla fall. Det vet ju du nu eftersom du kom in igår, men jag måste komma ihåg att sätta ut öppettiderna i nästa inlägg så tack för att du frågade!

      Kram tillbaka!
      Birgitta

      Radera
  2. Svar
    1. Du kommer när du kommer, stressa inte! Jag räknar med att finnas kvar de närmaste 3 åren, förhoppningsvis längre :-)

      Kramis!
      Birgitta

      Radera