fredag 24 augusti 2012

Butikens ansikte utåt

Det är roligt att förändra och försköna.

Butikens entrésida såg inte så där väldigt inbjudande ut....ganska grå...men ändå med en yta utanför dörren som går att göra något med

Butiksskylten passar bra ovanför fönstret

och så har vi fixat utemöbler....och sol :-) (i alla fall när det här kortet togs :-))

Stolarna är nya, från Bauhaus, men bordet gjorde vi av ett symaskinsunderrede som fick en skiva av gamla spontade brädor som vitmålades med vädertålig färg....och så lite blickfång på bordet

Det blev ju bra, men för att få lite färg på det hela köpte jag en stooor balja som jag planterade rosa hortensia i

.....hängande plättar i luften passar bra till och så svarta cannapinnar för att få höjd.

Jag tänkte efter lite innan jag planterade.
Hade jag fyllt hela baljan med jord hade vi nog behövt lyftkran för att baxa den ut och in...så jag fyllde hälften med poröst material och så planterade jag växterna i så stora plastkrukor som fick plats i öppningen.
På så sätt blir det också lätt att förnya växterna efter säsong.

Ja, det känns mer inbjudande så här

....speciellt när solen skiner och lockar en att sitta ner en stund.

Den här bilden finns nu också i marginalen med adress till butiken och våra öppettider.

Tyvärr är vi svåra att hitta på nätet....och det går inte att ringa till oss.
Vi strular just nu med Tele 2 för att få igång bredbandsuppkoppling via stadsnätet som vi trodde att vi redan hade (för vi kommer åt nätet) men enligt Tele 2 finns det inga registrerade uppgifter hos dem om vare sig mig, företaget eller lokalen. Nähä?...men vi är uppkopplade?!
Killen på kundservice var väldigt förvånad över detta fenomen och lovade att undersöka saken och återkomma. Vi väntar.......
Så tills han har behagat undersöka klart sitter vi här utan att få tillgång till IP telefoni eller kunna använda fast kortterminal.
Nätet kommer vi åt, men vi kan inte fixa telefonnummer, mailadress, facebook, webshop, hemsida eller annat som är beroende av en fungerande, registrerad uppkoppling.

Tur att vi kan ta emot kunder och att bankomaten fortfarande levererar kontanter (som vi inte kan lösa in...för banken hanterar inte längre kontanter)
Vad säger man?
Ska man skratta eller gråta?

3 kommentarer:

  1. Man kan strunta i att bry sig just nu......brukar fungera kortare stunder i a f! :) / C;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just nu struntar jag i det. Är soffpotatis med datorn i knät :-)

      Radera
  2. En riktigt välkomnande entré har det blivit! Så fint med stolar och bord och några blommor som lyser upp!
    Kram, Carina

    SvaraRadera