tisdag 28 augusti 2012

Badrummet

Det här inlägget tänkte jag skulle handla om badrum, men först måste jag visa er en bild på vår tax yngling.
Så här sover han

Jag har försökt att smyga mig på honom för att ta kort tidigare, men då han han alltid vaknat och vänt på sig.
Den här gången låg han kvar även fast han öppnade ett öga och svansen började vifta.
Hans stora kudde, som ligger nedanför husses säng, är ju skön, men jag vetisjutton om sovställningen ser så skön ut :-)

Så...badrum.
Vi har ett ganska stort badrum i lokalen i Hallstahammar. Eller duschrum är det väl egentligen.
Så här såg det ut när vi fick tillgång till lokalen.
Duschutrymmet

....och motsatta delen

Inte så kul! Jag skulle helst ha velat riva alltihop.
Mitt estetiska sinne säger mig att det inte är snyggt att sätta in en gul våtrumsmatta på golvet och en grålila spräcklig matta på väggen, men det är så det ser ut, och det är så det får vara.
Den stora toarullshållaren, spegeln och behållaren för pappershanddukar skruvade vi i alla fall bort och ersatte med egna saker

Hyllan tillverkades snabbt av en bräda, en hemgjord konsol, vit färg och gamla krokar från vår Dalagård

....sedan placerades lite "ögongodis" på den

Det är så bra att ha en inredningsbutik när man ska göra i ordning något :-) Det är bara att hämta saker som passar in. Till exempel en romantisk krukan på fot, en grön växt, doftljus och ett handgjort kort.

Jag gjorde en toarullshållare av ett kortställ

Det var ett snurrställ där korthållarna gick att ta bort så bara själva stången i mitten blev kvar.
Papperskorgen är av lite lyxigare sort och den säljer vi också i butiken.

Duschutrymmet används numera som städattiraljsgömma.
För att man ska slippa se röran när man i godan ro sitter på toa så satte jag upp ett överlakan på en duschdraperistång

På golvet passade en av mina mattor, virkade av lakansremsor, perfekt

När maken klev in här sist tog han av sig skorna :-)
Det är ju inte nödvändigt, men visst blev det bättre än förut!

3 kommentarer:

  1. Ja, den sovställningen känner jag igen! Så söt han är! Och alldeles avslappnad, men det ser inte så bekvämt ut. Vår Elvis ligger också ofta på det viset och det ser så kul ut.
    Så fint du har förvandlat det trista utrymmet, nu ser det mysigt och ombonat ut! Jag har också funderat på att virka av lakansremsor, kanske kan bli av nu när höstkvällarna kommer och jag sitter i soffan och behöver någonting att pyssla med.
    Ha det gott! Vi hörs ( ringer dig strax )
    Kramelikram Carina

    SvaraRadera
  2. Fint som vanligt blev det när du fått fixa till det. Du är duktig! Tack för tipset av hur söndriga lakan kan få ett nytt liv. Känns som en bra mycket roligare användning av dom än som torkatasstrasor.
    Kram och vi syns!

    SvaraRadera
  3. Man kan göra mycket av gamla lakan...och att virka runt, runt är väldigt roligt och avkopplande! Vill man inte virka runt, runt kan man ju virka fram och tillbaka så det blir en väska eller en rektangulär matta :-)

    Go'kram till er mina vänner!
    Birgitta

    SvaraRadera