onsdag 15 augusti 2012

Snart öppnar vi!

Äntligen börjar "att göra" listan tunnas ut...och vi har satt ett öppningsdatum!
På måndag... den 20/8 kl 12.00 öppnar vi dörren på vid gavel och hälsar alla välkomna in till oss!

Då tänkte vi att de nya vita klappstolarna och det omgjorda symaskinsbordet ska stå utanför dörren (måste gå och måla det en vända till efter det här inlägget :-)) 
Beställda varor kommer att droppa in allt eftersom och lite arbete återstår att göra i lokalen, men den här butiken kommer nog att vara i ständig förändring så hammaren, skruvdragaren och målarpenseln tänkte vi inte stoppa undan allt för långt :-)

Den nya skylten sitter uppe

...min oro för lång hanteringstid för bygglov infriades inte!

IT Mastern är på plats vid sitt nya skrivbord

....han har fixat stadsnätsuppkoppling idag. Omdöme (med ett brett smile)....mycket bättre uppkoppling än hemma! När jag tittade var det inte kundregister han la upp utan det for racerbilar på skärmen....Hmmmm :-)

Bosse satte upp belysning vid fönstret

Jag har beställt så mysiga lampor som jag tänkte skulle sitta ovanför kassadisken, men de lyser med sin frånvaro (lite vitsigt va? :-))...hoppas att de, och allt det andra jag beställde från den grossisten, kommer snart!!

Annars saknar jag inte saker att pryda skåp, bord och hyllor med...och att plocka fram och skylta upp är ju ett av de roligaste jobben, och det håller jag på med!
Här är en gammal vedlår från Dalarna som jag först tänkte måla, men när jag hade skrubbat den ren både invändigt och utvändigt så var den ju så fin som den var

....så den får förbli så här.

Det vita skåpet jag köpte utan att riktigt veta var jag skulle ha det har hittat sin plats i butiken

....lika lätt, och fint, att fylla med saker som det grå skåpet.

En gammal hylla från Dalarna hittade också sin plats

....och samsas fint med symaskinsunderredet som fått en ny skiva av gamla vitmålade brädor.

Det är så roligt att allt börjar bli klart!!!
I morgon tänkte jag åka och inhandla lite krukväxter som ska planteras och dekoreras.
Lite grönt vill jag ha i butiken....och god doft...ska packa upp pallen med doftljus som kom i morse!

I morgon startar den stora Formex mässan i Stockholm. Det skulle vara kul att åka dit...kanske jag hinner på söndag...och sedan är det MÅNDAG - ÖPPNINGSDAG...
Åhhh så spännande!

6 kommentarer:

  1. Jag kommer!!!!!! Jag är dessutom ledig så då ska inget få hindra mig.....
    Massor med kramar!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack Helena!
      Det känns roligt, spännande och pirrigt om vartannat...men har man inte testat sina vingar så har man aldrig flugit...så jag testar och hoppas att det bär!

      Ha det så bra!
      Birgitta

      Radera
  3. Åh, vad kul! Jag kommer och hälsar på så fort jag kan komma ifrån! Hörde förresten att jag hade missat dig igen när du var förbi oss, (jag var iväg en sväng till frissan och trollade bort lite grått). Kom gärna förbi någon mer gång så kan jag bjuda på en kopp kaffe.
    Jag är uppe extra tidigt idag, nu väntar 2 ev 3 dagar på mässan så jag har laddat med flera ombytesskor för att klara fötterna men det ska bli så kul!
    Ha det gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Formex är kul, speciellt när man får handla fina saker!
      Tittar in till dig igen, eller så kanske vi ses i Hallsta....och ja, bra skor behövs på mässa :-)

      Kram Birgitta

      Radera