onsdag 18 juli 2012

Sista väggen är på plats!

Alla väggar är målade, snickeriarbetena är klara och golven är rena!
Vi börjar väl med "före" bilder på det sista rummet....

Så här såg det ut vid entrén

...väggar både till höger och till vänster när man kom in.
Rummet till höger på bilden var mörkt och långsmalt med ett fläktskåp längst in

...övertäckta fönster och en aircondition som inte fungerar. Inte snyggt!!...något behövde göras.

Hallsta hem tog bort väggarna och vi körde dit reglar och brädor


Efter lite ritande, funderande och dividerande om hur vi skulle göra för att det skulle bli bra i slutänden så började Bosse regla

... och sätta upp brädor

Förut fixade han till en garageportsvägg..
..nu blev det en vägg a lá källar (eller vinds) förråd :-)

När Alexander hade bankat läkten på plats målade jag (vem annars?)...i vitt (vad annars? :-))

...men dörrarna ska inte vara vita! De är fina som de är


Det är de gamla pardörrarna från snickerihuset på vår Dalagård som jag har putsat med stålull och sedan linoljat.... och nu sitter de i öppningen på den kuliss vi skapat.

....Perfekt!!

Rummet blev nu nästan fyrkantigt, känns mycket mer hemtrevligt och så har jag fått ett jättebra lagerutrymme innanför dörrarna.

Hallsta hem måste kunna komma åt att byta filter i fläktskåpet och det kan de göra utan problem.
Jag ska sätta ett fint broderat överlakan som draperi innanför dörrarna så den ena halvan kan stå lite på glänt utan att man behöver se lagret och så måste jag hitta det gamla dörrhandtaget jag letade efter på vår gård i lördags. Vet att det ska finnas någonstans...men vart?!

Idag har jag röjt undan alla brädrester, färgbyttor och verktyg, skurat alla golv och funderat på hur vi ska placera möblerna som ska användas som exponeringsytor.
Vill skapa en gammaldags hemtrevlig atmosfär med massor av saker som hör till ett hem....så...det är bara att packa släpkärran full och börja köra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar