fredag 27 juli 2012

Överlakan

Vackra broderade överlakan kan användas till mycket.
Jag har några i min ägo som jag med ett lyckligt leende har stoppat i min kundkorg på olika loppisar.

Jag fascineras speciellt av hålsömnad. Fattar inte riktigt hur någon har/har haft tålamod att utföra ett så pillrigt hantverk...så det här mästerverket är jag så där lite extra glad åt

Monogram i mitten

....och blomslingor på sidorna

Mesta delen av mina dagar ägnar jag nu åt att plocka upp alla saker som gömts i kartonger, både sådant jag lagrat sedan tidigare och sådant som är helt nytt. Det är rena rama julafton....varje dag :-)
Butik Vitt och Brett börjar få struktur och det känns väldigt bra. De flesta möblerna är på plats så jag kan se hur jag ska placera sakerna jag har och jag börjar också få grepp om vad jag fortfarande måste köpa.

Hos grossister får man sällan köpa bara enstaka produkter och har man köpt 24 st av en vara vill man ju inte ha allt framme så jag är väldigt glad över det lager vi skapade längst in i ett av rummen och nu kom det där vackra överlakanet till nytta

En lager del är inget att visa upp och jag vill kunna ha pardörrarna lite på glänt i lokalen så här passade lakanet perfekt. Nu kan ju fler än jag få ta del av det tålamodskrävande hantverket också!
På bilden ser ni ursprungsfärgen på dörrarna...ockragult. Den finns fortfarande kvar på insidan medan utsidans färg har flagnat av för länge sedan.

I morgon åker vi förhoppningsvis till Dalarna och stannar där över helgen. Då hoppas jag att jag hittar det där dörrtrycket som jag letat efter....det är de små detaljerna som gör det hela komplett.

Önskar er alla en riktigt fin och solig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar