söndag 8 juli 2012

Nästa rum

Helgen har gått åt till att snickra och måla i lokalen....och att fylla i papper till kommunen...och kolla upp försäkringar...och fylla i mall till kassaregister.
Är så glad när jag kan bocka av något som är färdigt på min fixarlista, men just nu är det trögt! Ska ringa några samtal i morgon och hoppas sedan att det rullar på.

Vi håller på med den sista interiören i den vänstra delen av lokalen, men den är inte riktigt klar än. Den högra delen är däremot färdig.

Så här såg den inre väggen ut tidigare

...blågrön med ljust ljust gröna väggar på sidorna.

Bosse reglade väggen och satte upp svartpapp

På det skruvade han upp brädor i olika bredder


medan Alexander och jag målade de omgivande väggarna vita.
Det var lite trixande med rör som var i vägen och som vi inte får dölja, men till sist var väggen klar för målning...och det fixade jag.
Måste nog lära mig snickra om jag ska få några andra arbetsuppgifter än målning!...men i lokalen har det ändå varit helt ok att måla, har haft värre projekt än det här :-)

Jag målade i vitt eftersom jag vill ha en lugn bas.
När jag var klar sa Bosse att det såg ut som en garageport! Inte snällt!!...men


....motvilligt fick jag erkänna att han har rätt.
Garageporten gjorde i alla fall att rören nästan trollades bort :-)...och det var ju bra!

1 kommentar:

  1. Vilket trolleri! Tänk vad man kan förändra med lite färg och brädor ( och massor med jobb förstås ).
    Längtar tills du öppnar och jag får komma och titta!
    Jag är ledig idag och irrar omkring hemma och försöker göra lite nytta, tvätt- och strykhög behöver fixas, det knastrar på golvet osv.Nu är kafferasten slut och dags att ta itu med fortsättningen.
    Ha det gott.
    Kraaam Carina

    SvaraRadera