fredag 6 juli 2012

Ett rum

Sommar och sol...men inga lata dagar!
Kom med till lokalen så ska jag visa vad vi har gjort!

Hallsta hem har fixat så den gamla skylten på fasaden har monterats ner.

Jag har beställt en ny skylt och den är nog klar nu i juli och jag hoppas att de byråkratiska kvarnarna mal lika fort som reklamföretaget jobbar, men av någon anledning tvivlar jag på det.
Fick ett mejl från kommunen igår där det stod att jag ska komplettera min bygglovsansökan med en kontrollplan, en ritning/foto på skylten, en fasadritning där skylten är inritad och så måste jag ha ett skriftligt godkännande från fastighetsägaren att jag får sätta upp en skylt...det är mycket mer än bara lokalens ytskikt som ska fixas!
Nåja, jag har ju ångan uppe så det är bara att lassa in lite mer kol så ska nog det lösa sig också :-)

Innanför dörrarna är det en byggarbetsplats.
Bosse snickrar på kvällarna efter jobbet. Alexander målar, taxarna springer i vägen och jag är arbetsledare, hantlangare, målare, städare...och den som dokumenterar.

Kommer ni ihåg den här väggen?


 ...den behövde en mer neutral färg


...så nu är den vit och fräsch

...även om det inte ser så ut på det här kortet som blev alldeles felexponerat.

Vi målade alla väggarna i det rummet så alla skador och gamla hål försvann så nu är det rent och snyggt överallt. Innanför dörren finns köket

...och utanför den här dörren finns hyreshusets källarplan med bl a tvättstuga


Jag ska dölja den där dörren med ett draperi så det känns lite mer ombonat i det här rummet som vi tänker använda som ett kreativt rum för skapande, kurser, utställningar...ja, vad vi nu kommer på :-)

Det har varit så många som nyfiket sneglat in när de gått förbi så vi satte upp bloggadressen på fönstret. Här får man ju veta lite vad som pågår i lokalen

...så jag passar på att hälsa alla nya läsare välkomna hit...och givetvis alla er andra också!!!...utan er skulle ju inte bloggen ha så stort värde!

Nu ska jag åka iväg till lokalen och måla klart i angränsande rum så jag kan visa er vad vi har gjort där...så...jag hoppas ni tittar in här igen!







2 kommentarer: