tisdag 3 juli 2012

En väldigt vacker hylla

Jag har kört skytteltrafik till Hallstahammar de senaste dagarna.
Vi snickrar och målar så mycket vi orkar och hinner, men idag var jag i Västerås och handlade bilen full med saker som behövs till lokalen. I och för sig har jag inte så stor bil, men full var den!...och roligt var det eftersom jag hittade det jag var ute efter....+ lite till :-)

Idag ska jag inte visa något från lokalen trots att det förändras där för var dag, istället ska jag visa mitt senaste loppisfynd....en sällsynt vacker hylla!




Den var prissatt med 50 kr och jag tittade flera gånger på prislappen, trodde att jag såg fel eftersom jag inte hade läsglasögonen med mig, men hur jag än synade så var det 50 kr det stod!
Jag vände och vred på den för att se om den var trasig på något sätt eftersom jag tyckte det var väl billigt för en så fin hylla, men jag hittade inga skavanker...så jag köpte den :-)

Funderade på om jag skulle ta med den till stugan i Dalarna, men nej, jag ville ha den här hemma.
Den passar på många ställen men till sist bestämde jag mig för att jag ville ha den i badrummet.

Vi har ett ganska modernt badrum med skåp i valnöt och högblank svart. Den här hyllan blev ett stilbrott som heter duga, men det är ändå ett väldigt passande stilbrott eftersom hyllan harmonierar väldigt fint med sin bruna faner till skåpens valnötssidor

Vi satte dit gamla hängare från Dalarna

....som jag hängde vita handdukar på

Hyllan är så fint gjord, som ett stort lövsågningsarbete

....med vackra konsoler

På hyllan samsas andra loppisfynd som de fina glasburkarna med lock

....och den slipade kristallskålen på ett fat av nysilver

Vår kameliaschersmin blommar just nu och blommorna är så vackra och doftar så gott! Några kvistar placerade jag i en glasvas bredvid kristallskålen


Grabbarna här hemma tycker det luktar skit när de ska torka händerna...förstår inte vad de har för luktsinne...det doftar ju jättegott!! Jag stoppar in näsan nära blommorna och njuter av doften när jag torkar mina händer!

Nu ska jag bara byta gardin i badrummet, från en svart kappa till ett annat loppisfynd....en kappa i vitt lintyg med franskt tryck och knytband....men det får bli en annan dag...nu är jag trött!


3 kommentarer:

  1. Men åh, vilket fint fynd du gjorde! Hyllan är ju helt underbar!
    Det blev jättefint med krokarna till och så allt pyntet förstås!
    Ha en fin dag, njut av solen mellan allt jobb!
    Jag är ledig och kämpar emot loppissuget ( Nora lockar ) men idag ska jag bara vara hemma och kanske göra lite nytta.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Bara sååååå snygg hörru!!!! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst var det ett riktigt fynd!!
    Saknar loppandet just nu, hinner inte med det, men jag får ju göra andra roliga saker (och sådant som är mindre roligt också) :-)

    Sommarkramar till er!
    Birgitta

    SvaraRadera