fredag 13 juli 2012

Det går framåt

Jag har fått min butiksskylt!!
Rykande färsk, direkt från reklamfirman...och den ser ut precis som jag ville att den skulle göra!


Nu väntar jag bara på att bygglovsansökan ska beviljas så vi kan sätta upp den.

Måste säga att jag är förvånad över hur smidigt allt ändå har gått hittills.
Trots att jag emellanåt kroknat totalt över allt som ska göras inför en företagsstart så har varje instans varit snabba med hanteringen när de fått det underlag de behövt.
Min checklista har 27 punkter och av dem är nu 14 bockade.
Det känns som om de tyngsta bitarna är klara både med företagsstart och med lokalen. Sen börjar det som är allra roligast...att inreda och skapa butikens själ och hjärta!

Kassadisken är på plats


Det var en riktig ryggknäckare att få dit den för den är gediget byggd :-) Ett "arvegods" från en kär vän!

Delen med skyltfönstret som tidigare såg ut så här

...ser nu ut så här

Ljust, fräscht och utan skiljevägg mot entrén

Man ser på golvet var väggen gått tidigare och även om det var lite svårt att föreställa sig hur det skulle bli när väggarna var borta så blev slutresultatet jättebra.

Här har mina två "handyman" påbörjat det sista snickeriarbetet



...där de här ingår....

....men det ska jag inte visa idag...för nu är det andra saker som gäller...som gräsklippning, dammsugning, upphängning av doftande ren tvätt och hundpromenad.

Önskar er alla en jätteskön helg!!

2 kommentarer:

  1. Det blir så fint så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir det...och jag har redan planerat hur jag ska skylta till jul :-)
      Finns inspirerande rekvisita i Dalarna, har "botaniserat" där idag!
      Kramis!

      Radera