lördag 16 juni 2012

Det växer!

Och häcken växte kämpa hög, kämpa hög, kämpa hög.....(kan ni sången från sagan om Törnrosa?)
Nåja, på vår Dalagård har vi ingen häck, men det finns annat som växer när vi inte är där och håller efter det.

Det har gått 3 veckor sedan vi senast hade tid att åka till vår gård och vi anade nog att vi skulle få trädgårdsarbeta lite, men inte trodde jag att gräset skulle vara så högt att halva taxen försvann!

Det var bara att ta fram gräsklipparen

Maken klippte....och jag förevigade. Det var mycket roligare :-)

Vi har en vacker utsikt mot väst. På andra sidan vägen brukar bondens långhåriga nötkreatur beta, men de var inte synliga den här dagen.

Tomten var som en sommaräng innan vår Stiga multiklipp hade tuggat sig igenom växtligheten.
Hela mattor av små blå veronika....och söta små vita blommor som jag inte vet vad de heter

Nästan synd att klippa bort dem!

Vi har börjat sätta upp en hundgård på den enda någorlunda plana plätt vi har på tomten

Inte så snyggt, men vi har ledsnat på att knyta fast en hund i varje ände av en löplina...och löplinan snurrar de sedan runt trädstammar, bilhjul, trädgårdsbord och stolar...och så sitter de och skäller....KOM OCH SLÄPP LOSS MIG!
Rocky kröp dessutom ur sitt halsband och var på vägen och sprang. Som tur var blev han inte påkörd.
Så nu blir det placering i hundgård när vi håller på och jobbar ute...kommer att bespara oss lite jobb med att lirka loss hundar...men vi får nog muta dem med märgben eller nåt för att slippa höra skällandet...KOM OCH SLÄPP UT MIG!!

1 kommentar:

  1. Halloj. Kan tänka mig att du har bråda dagar nu med alla förberedelser. Det ska bli sååå spännande att få hälsa på dig i nya butiken sen. Jag vet ju att det kommer att bli något alldeles extra, jag vet hur kreativ och duktig du är!
    Hoppas du hinner njuta lite på er fina gård också, kommer nog att bli jätteskönt med en hundgård där de små liven kan vara.
    Ha det gott!
    Kram, Carina

    SvaraRadera