onsdag 2 maj 2012

Ordning och reda

Sol och värme!!!
Inga termobyxor, vinterstövlar eller ylletröjor....idag var det bara fötter.... och klänning. Åh vad jag har längtat efter det!!

Jag försöker få lite ordning i vårt hus som drabbats av en tornado...tror jag.
Fast....om sanningen ska fram så är det jag som är tornadon :-)
Fattar inte att det kan samlas saker överallt....där de INTE ska vara!

Det kaoset ska jag inte visa här. Det kan väl få vara ordning och reda någonstans!

I höstas, när jag var på loppis (som jag för övrigt är så fort tillfälle bjuds!) hittade jag en så fin byrå.
Okej, den var inte så fin då, men den hade helt klart "potential"!

 Den var vit när jag köpte den också...iaf delvis.
Någon hade börjat ta bort den gamla färgen från lådfronterna och sedan ledsnat..eller nåt...och färgen som fanns kvar var nog inte rätt färg för underlaget eftersom den lossnat i ganska stora bitar.
Jag övervägde INTE att behålla den i det skicket utan tog fram varmluftspistolen, avlägsnade den sista färgen och målade om....och nu älskar jag den här byrån!

Vackert glas...
 på en nysilverbricka står på byrån....och så gjorde jag ett litet stilleben av saker från vår Dalagård.

Nysilver skålen på fot (finns på bild i högermarginalen), är också ett loppisfynd som fick sin plats på byrån.

Jag ville ha en tavla ovanför byrån, men hade ingen som passade.
I gömmorna fanns en svart ram från IKEA, men inget passande motiv.....så jag gjorde en "potpurri"
 ...lager på lager...och jag var nöjd!

Ja, så håller jag på....och det som är så roligt är just att laborera, komponera, få vara kreativ!

Saker byter plats, byter skepnad, byter ägare....Visst i sjutton!...kom just på att jag fick ett litet skåp idag...som fortfarande står ute på garageinfarten. Där kan det ju inte stå!
Maken undrade om det skulle till tippen eftersom jag ställde det vid släpkärran som är full av trädgårdsrens som ska köras iväg.

Erkänner, jag övervägde det ett tag...skåpet är inte så fint, många skulle nog ha slängt det...men det ska få en chans till.
Jag ska experimentera lite. Det finns potential, det gäller bara att se den :-)






2 kommentarer:

  1. Hej och hå! Hördudu din lilla pysselmaja - du fixar och duttar så man blir alldeles gröööön av avun.....näe, det blir jag inte! Jag blir glad och inspirerad! Hör av mig pronto! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad du är kreativ och fixar och grejar! Byrån är jättefin, förstår att du är nöjd!
    Vilka härliga dagar vi har nu, jag blir alldeles snurrig ( mer än vanligt ) , det är så mycket jag vill göra.
    Önskar dig en skön vårhelg med sol!
    Kraaam, Carina

    SvaraRadera