torsdag 5 april 2012

Glad Påsk!

Påskhelg - ledighet.....lite projekt....förhoppningsvis en resa till vår Dalagård.....och möten med nära och kära. Det hoppas jag få fylla den här helgen med!

Så....av det förstod ni nog att vi inte bor på vår Dalagård.
Den är fortfarande...efter 6 år....ett projekt som vi jobbar på, men vi har inte ambitionen att bosätta oss där. Den håller oss bara sysselsatta så vi inte stelnar till :-)

Fast...vi har ingen brist på sysselsättning annars heller eftersom vi också äger ett hus i ständig förändring, har två vuxna barn - varav ett fortfarande bor hemma, 2 strävhåriga taxar - en gammal dam på 14 år och en busig yngling på snart 2 år (han fyller år på söndag) och en tomt som vi impulsköpte och hoppas kunna bygga oss ett "pensionärshus" på någon gång i framtiden.

Ett av projekten i vårt hus är att förvandla trappan mellan våningsplanen från "murrigt 70-talsgulnad furu med korkimiterad plastmatteinfällning i stegen" till "en skapelse i vitt med mörkbrun matta i stegen".
Vi väljer att lägga matta i stegen så inte hundarna ska slå kullerbyttor nerför hela trappan, annars hade jag gärna velat ha steg i ek, men de blir ganska hala.

Så här ser trappan ut idag....

....den gulnade furun är ett minne blott, men stegen är inte klara. Handledare och spjälor är lika fint vitmålade, men väntar på att bli uppsatta.
Så jag önskar mig (och min make :-)) mycket energi i morgon!

En riktigt härlig påskhelg önskar jag er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar